Stan

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Stan1979
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mei 2018, 20:25
Locatie: Putte

Stan

Bericht door Stan1979 »

Beste forumleden.

Ik ben Stan, 39 jaar en woon in Putte Nederland net over de grens bij Antwerpen.

Ik woon zo'n 11 jaar in mijn huidige huis en hier is al een en ander aan verbouwt.

Veel geïsoleerd, laatst de Spouwmuur laten volspuiten met EPS neopixel parels.
Dak is geïsoleerd met 24cm glaswol.
Alle kozijnen hebben HR++ glas, bijna alle kozijnen zijn vernieuwd, alles gewoon in hout.
Aanbouw die er stond is compleet vernieuwd, nieuw dak met 12cm Pir platen, nieuwe buitenmuur gezet met 10cm Pir spouwmuurisolatie.
Grote glazen schuifpui is verwijderd en vervangen door een gewone achterdeur met een raamkozijn eraan.
Extra aanbouw was een washok en is nu een badkamer geworden met 24cm dakisolatie en ook hier nieuwe buitenmuur en 10cm Pir spouwmuurisolatie.

Verder hebben we een speksteenkachel staan van 2500kg die onze beneden verdieping verwarmd.
Ook heb ik een Ventilatie type D geïnstalleerd die alle vervuilde (warme) lucht beneden weghaalt en de verse (verwarmde) lucht boven in de woning terugvoert.

We zijn dus redelijk energiezuinig bezig, alle apparatuur is ook allemaal A+ en ledverlichting is standaard.

Ik heb begin dit jaar 12 zonnepanelen geïnstalleerd.

Nu ben ik aan het oriënteren voor een houtvergasser en zonneboiler systeem voor te installeren in de garage.

Liefst doe ik alles zelf, alleen de spouwmuur volblazen moest ik laten doen natuurlijk, verder heb ik buiten de stukadoor alles zelf gedaan.

Ik zal nog wat topics openen over de vragen die ik heb, wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Groeten Stan
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Stan

Bericht door kockie »

Wees welkom! Er is veel leesvoer hier op het forum. Velen zijn u al voorgegaan.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Stan1979
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mei 2018, 20:25
Locatie: Putte

Re: Stan

Bericht door Stan1979 »

Uren heb ik hier al doorgebracht en ervaringen zitten lezen.

Vele berichten en info heb ik al tot mij genomen.

Ik ben ook verbaasd dat er zoveel hier staat, kennis kunde en ook hulp aan andere, chapeau!
Plaats reactie