Even voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fdeboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2017, 06:51

Even voorstellen

Bericht door Fdeboer »

Goedemorgen,
Ik ben Frits de Boer.
Wij zijn sinds afgelopen december onze woning aan het verwarmen middels een orlanski orlingo 200 25kw houtvergasser.
De vergasser kan zijn warmte kwijt in een 1500l buffervat.
De retour water begrenser gebeurd dmv een wipomat welke de ketel op 74 graden hout.
Op zich draait het allemaal wel, we hebben ook in de wat koudere nachten het huis warm kunnen houden.
Ik vind alleen dat de naverbranding (de vergasser) geen goede , en soms zelfs helemaal geen vlam geeft . Ikheb het idee dat er meer uit te halen is.
Gevolg nu is dat schoorsteen behoorlijk rookt, en dat alles vervuilt. Is er iemand of kunnen jullie iemand.
Die me kan helpen de vergasser goed af te stellen.
We wonen in de kop van noord holland in Schagerbrug.
Alvast bedankt groeten Frits de Boer
MartijnM
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2017, 23:38
Locatie: Erm, Drenthe

Re: Even voorstellen

Bericht door MartijnM »

Dag Frits,

Ik hoor je denken; hè hè, eindelijk iemand die me iets zinnigs kan vertellen omtrent mijn vraag/probleem. T zou n keer tijd worden!
Jammer dan.
Ik zou je graag willen helpen, maar van de problematiek waar je het in jou vraag over hebt, heb ik helaas geen kaas gegeten, helaas.
Eigenlijk, Frits, is de reden dat ik ff reageer, is omdat ik zie dat er al bijna 200 mensen zijn die jou verhaaltje hebben gelezen, maar er blijkbaar niemand is, die zich geroepen voelt om iets te zeggen
in de trand van; Yo Frits! Alles oké? Wat leuk dat je je hebt aangemeld op dit forum, fijn dat je dr bent!
We hopen dat we nog in lengte van dagen mogen genieten van alle waardevolle input, in de vorm van belangwekkende en vooral kritische vragen, sensationele reportages, en boeiende foto sessies....!
Ik hoor je alweer denken, (goeie oren!), wat is dìt?!, het ìk dat?, Ja. Dat hep jij.
Máár, al ben ik later ingeschreven dan jij, denk ik dat je meer succes zal hebben, als je je vraag neerzet op dat forum dat over jou probleem gaat.
Volgens mij is dat t grootste (sub)forum op dit forum, de 3e v boven dacht ik...

Groetjes, succes, Martijn
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Pietje »

Moderatoren kunnen een post altijd verplaatsen naar waar 'ie meer op z'n plek is.

Ik vermoed dat er maar weinig mensen ervaring hebben met deze vergasser. Je installateur / verkoper heeft natuurlijk wel ervaring, kan die je niet helpen?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie