Even voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Vdweide
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2017, 17:19

Even voorstellen

Bericht door Vdweide »

Hallo allen,

Graag wil ik mij even voorstellen

Maarten, 29 jaar, woonplaats Emmen. Technische opgeleid en werkzaam als technisch projectleider voor industriële energie en utilities installaties.

Samen met mijn partner gaan wij het woonhuis van mijn schoonouders kopen. Aan het huis zit een bijgebouw waar wij voor mijn schoonouders een appartement zullen gaan realiseren. Het huis beschikt o.a. over een overdekt zwembad (10*5*1.60) welke wordt warm gestook dmv een 60kw hr gasketel. Verder is de ruimte van het zwembad ruimte voorzien van vloerverwarming.
Het woonhuis wordt verwarmd dmv een 24kw hr combi gasketel, begane grond beschikt over vloerverwarming, 1e verdieping over radiatoren. Warm water voor een een 4 tal tappunten wordt geproduceerd door de ketel. Badkamer op de 1e verdieping wordt voorzien van warm water uit een 150l elektrische boiler.

Gezien de gasrekening zeer hoog is ben ik begonnen met het oriënteren naar alternatieve mogelijkheden om zowel het huis, als ook het nieuwe appartement en tevens het zwembad te verwarmen.

Aangezien er veel mogelijkheden zijn, hoop ik hierover meer op dit forum te weten te komen.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Even voorstellen

Bericht door Ruuben »

Leuk zwembad.
Probeer je zwembad in een stichting of bv te krijgen en neem zakelijke gasaansluiting.
Wanneer gaat je b&b open?

En een vette heatpipe zonnecollector opstelling met warmtewisselaars en pompen voor je zwembad.

Ook voor sanitair drinkwater voor zoveel aangesloten gebruikers is zonneboiler interessant.

Electrische boiler is energie vreter. Ga over op gas.
Ik vermoed een ouder huis...Dus daar komtie.. isoleren!
Plaats reactie