Groeten uit Lisse

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Knutsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2016, 12:57

Groeten uit Lisse

Bericht door Knutsel »

Hallo,

Bij deze even voorstellen :D

Ik ben Michael uit Lisse, ik heb al een tijdje jullie forum op de achtergrond gevolgd met zeer veel interesse.
Ik ben op het moment een aantal aanpassingen aan het realiseren in mijn huis om het op een alternatieve manier te verwarmen.

De situatie is op het moment als volgt:

Een pellet cv ketel van 23 kw.
Een 1000 liter buffervat.
Een collector met 60 heatpipes
Een houtkachel ( barbas panolux 52 )

Het buffervat wordt op het moment gebruikt voor mijn sanitair water van warmte te voorzien via een warmtewisselaar in de buffer. Het cv water wordt direct uit het buffer gehaald.

De warmte input bronnen van de buffer zijn op het moment een zonnecollector en een pellet cv ( biodom 23lx ).

De situatie die nog gerealiseerd moet worden:

Een cv hout kachel die zijn warm water aan de buffer afgeeft. De barbas kachel gaat in dit geval zijn plek afstaan aan een cv gekoppelde kachel, of misschien een rookgas warmtewisselaar boven deze haard zou ik misschien ook wel zien zitten.

Groeten,

Michael
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Groeten uit Lisse

Bericht door Ruuben »

Je jij bent op de juiste plek. Gave opstelling hoor. Welkom.
Als je toch een Andere kachel neemt... Komt de keuze Rocket... Of cvhaard waar minder animo voor is. Die heb ik wel gekozen. Maar dan is rookgaswisselaar niet nodig. Schoorsteen nog goed?
Als je plek hebt is rookgaswisselaar het overwegen inderdaad. Maar dan moet je wel een betere dan stenen geïsoleerde pijp hebben.
Plek voor je leidingen?
Knutsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2016, 12:57

Re: Groeten uit Lisse

Bericht door Knutsel »

Hoi Ruuben,

Ik heb net een topic geopend over mijn vraag: viewtopic.php?f=3&t=5983

Dat is makkelijker dan op deze plek alles door te spreken :)

Toch even kort een antwoord, de schoorsteen is in een linker en een rechter helft opgedeeld door een stenen soort van midden muurtje. De rechter helft heb ik een flex rvs buis in getrokken die ik op mijn haard heb aangesloten. De linker helft is dus vrij om eventuele ladomat en andere benodigdheden in te plaatsen, deze linker helft wordt ook niet echt warm. Wel zal ik een en ander moeten hakken in mijn schoorsteen om via een soort van luikje o.i.d. deze helft van de schoorsteen bereikbaar te maken. De cv leidingen naar mijn buffervat heb ik in mijn kruipruimte al doorgetrokken tot onder mijn haard, moet alleen nog de gaten daarvoor doorboren naar boven.

Grt.

Michael
Plaats reactie