Remco D nieuw op dit forum

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Remco D nieuw op dit forum

Bericht door remco d »

Hallo allemaal,

Na een hele tijd al op dit forum rondgelezen te hebben, heb ik me nu eindelijk geregistreerd en aangemeld. Ik ben 27 jaar oud en woon in het noorden van Limburg. Ik kwam op dit forum terecht omdat ik aan het zoeken was naar mogelijkheden en moeilijkheden bij het isoleren van ons 50 jaar oude huis. Ook de kachels vind ik machtig interessant maar ik probeer me eerst toe te leggen op het netjes isoleren van het huis omdat dit volgens mij de meest logische volgorde is.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Remco D nieuw op dit forum

Bericht door benthuis »

Welkom Remco!

Denkt dat isoleren vóór alles de goede volgorde is.
Wat je niet verbruikt hoef je niet aan te slepen...

Succes.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Remco D nieuw op dit forum

Bericht door Pietje »

Hoi Remco!
Welkom op het forum!
Zeker over isolatie (en de onmogelijkheid er helaas van) is veel geschreven alhier. Lees met name de posts hierover van ene Gandalf er aandachtig op na... ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Remco D nieuw op dit forum

Bericht door remco d »

de naam gandalf was ik al meerdere keren tegengekomen ja. Ik moet eerlijk zeggen dat "ecologie" niet de hoofdreden was om op dit forum te beginnen lezen. Eerder de portemonnee. Ieder jaar een dikke gasrekening dat wil ik niet. Maar hoe meer ik hier rond neus, hoe meer het idee van zelfvoorziening en kleinschaligheid mij aan gaat staan. Ik heb er ook de ruimte en de mogelijkheden wel voor, we hebben een mooi stuk grond rond het huis liggen. Zo gaan denk ik op bepaalde vlakken ecologie en economie hand in hand. Als je in de gaten krijgt waar iedere maand je geld heen gaat, (auto, energie, eten) en je wilt daar op bezuinigen ben je volgens mij al ecologisch bezig.

met vriendelijke groet, Remco
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Remco D nieuw op dit forum

Bericht door ritsaert snijder »

Ook welkom Remco!
Spaarzaamheid en ecologie gaan inderdaad prima samen. Valkuil is dat je met het surplus gaat consumeerderen. Mijn kinderen zijn daar ook heel goed in. Het idee is natuurlijk om te consuminderen. Ik ga daar zelf dit jaar mee bezig. Mijn vrouw lacht me al uit (ze kan het zelf heel goed), want die kent mijn "projectverslaving".

Ik ga het gewoon proberen!
groet!

Ritsaert
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Remco D nieuw op dit forum

Bericht door remco d »

dat surplus + extra gebruiken zie je inderdaad vaak. zonnepanelen omdat de stroomkosten vd jacuzzi gedekt moeten worden bijvoorbeeld. ik ga zelf al de fout in met een groot vrijstaand huis terwijl veel efficienter zou zijn qua warmte om in een flatje te zitten. Wat je niet aan buitenmuur/dak hebt hoef je immers niet te isoleren. Ik denk echter niet dat ik in die valkuil ga trappen. Wij zijn namelijk wel spaarzaam maar hebben toch een hypotheek. de bedoeling is met de besparingen wat meer vaart in het aflossen daarvan te zetten.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Remco D nieuw op dit forum

Bericht door Pietje »

remco d schreef:de bedoeling is met de besparingen wat meer vaart in het aflossen daarvan te zetten.
+ 10 :D
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie