Erik Groeneveld bouwt een Ecologisch huis

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ejgroene
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:28

Erik Groeneveld bouwt een Ecologisch huis

Bericht door ejgroene »

Hallo, mijn naam is Erik Groeneveld.

Sinds lange tijd ben ik milieubewust, groen, ecologisch, idealistisch, enz en dat heeft er nu toe geleid dat ik een eenvoudig, goed geïsoleerd, ademend, milieubewust mantelzorghuis van hout, hennep, kalk en vlas aan het bouwen ben.

Je kunt ook zeggen, voor de technici: low-tech, passief, damp-open, ecologisch, van massief kalkhennep. Ik beschrijf dit bouw- en ontwerpproces de komende maanden op http://grijzemassa.blogspot.nl.

Ik ben elektrotechnisch ingenieur en zal op gebied van installaties op zoek naar naar "the simplest thing that could possibly work". Dat geldt voor ventilatie, elektriciteit, water en verwarming. Voor dat laatste heb ik al gezien dat hier heel veel kennis over houtstook is, en daar hoop ik dan ook in te duiken.
Erik
bouwt een eenvoudig, goed geïsoleerd, ademend, milieubewust mantelzorghuis van hout, hennep, kalk en vlas.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Erik Groeneveld bouwt een Ecologisch huis

Bericht door ritsaert snijder »

Welkom Erik,
Ik geloof dat we je op alle onderwerpen wel wat te bieden hebben!
groet!

Ritsaert
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Erik Groeneveld bouwt een Ecologisch huis

Bericht door pelletpower »

Welkom en interessante blog. Ben benieuwd hoe je het gaat doen. De links op je blog zijn nog niet doorgenomen, maar dat komt nog wel.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Erik Groeneveld bouwt een Ecologisch huis

Bericht door Pietje »

Hoi Erik,
ik heb de eerste blz van je blog gelezen: welkom! Je bent goed bezig, vooral door heel kritisch te zijn...

Op het forum is veel geschreven over dampopen isolatie, lage temperatuurverwarming, EROEI, Schone houtstook, etc.

Ook op de http://wiki.ecologieforum.eu/Hoofdpagina kun je misschien nog wat zinnigs vinden (of er aan toevoegen ;-) )

Groetjes,
Peter
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie