Hallo

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dopey85
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:18

Hallo

Bericht door Dopey85 »

Goede nacht :-D

Even voorstellen dan maar :lol: 8)

Ben ivo woonachtig in het mooie eindhoven en ben opzoek naar een rocket stove die ik zelf kan maken en niet al te lomp groot is voor in de woonkamer ;)
Lassen kan ik helaas zelf niet, maar metselen wel voor de kern en raiser.
Zijn er hier meer mensen die een rocket stove in huiskamer hebben voor snelle opwarming ?

Aansluiting in mijn woonkamer is 100 met daarboven een gemetselde schoorsteen de enorm trekt nu er niks aan zit !

Wil dus geen massa kachel bouwen maar eentje die snel zijn warmte kwijt raakt.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Pietje »

Hoi Ivo!
Welkom op het forum!

Met een rocket kun je alle kanten op, zowel zware massa als veel staal. Nu heeft veel staal in een rocket het probleem dat dat heel snel heel erg heet wordt, en daarna weer snel afkoelt. Je zal waarschijnlijk toch heel blij zijn met een (groter) gedeelte massa.

Lees het forum er maar op na; er zijn vele topics over bouwprojecten en de fysische aspecten van de kachel.

Is je huis goed geisoleerd?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Dopey85
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:18

Re: Hallo

Bericht door Dopey85 »

Pietje schreef:Hoi Ivo!
Welkom op het forum!

Met een rocket kun je alle kanten op, zowel zware massa als veel staal. Nu heeft veel staal in een rocket het probleem dat dat heel snel heel erg heet wordt, en daarna weer snel afkoelt. Je zal waarschijnlijk toch heel blij zijn met een (groter) gedeelte massa.

Lees het forum er maar op na; er zijn vele topics over bouwprojecten en de fysische aspecten van de kachel.

Is je huis goed geisoleerd?
Mijn muren en vloer zijn geisoleerd dak is ook net een nieuw opgekomen met 30cm isolatie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door kockie »

Wat is er tegen om een massakachel te gebruiken. Bij goede isolatie lijkt me dat namelijk perfect! Een snelle kachel zal sneller voor oververhitting van je ruimte zorgen.

Oh ja, Welkom :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dopey85
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:18

Re: Hallo

Bericht door Dopey85 »

kockie schreef:Wat is er tegen om een massakachel te gebruiken. Bij goede isolatie lijkt me dat namelijk perfect! Een snelle kachel zal sneller voor oververhitting van je ruimte zorgen.

Oh ja, Welkom :)
Dat het een kachel moet worden die veel stralings warmte loslaat en hoef geen langzaam en lang mijn huis verwarmd hebben wil alleen zo min mogelijk warmte door mijn dak doorvoer hebben.
Dopey85
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:18

Re: Hallo

Bericht door Dopey85 »

ik heb een Wanders kachel op de kop kunnen tikken voor 25 euro :P :D
Welke versie is me onbekent omdat het type plaatje niet is ingevuld maar is best groot en is bekleed met stenen zelfs het afschot is een dikke hitte bestendige steen zodat het vuur niet meteen de pijp in gaat :twisted:

Afbeelding

Foto is die nog niet schoongemaakt ;)
Maar hij heeft wel een nieuw laagje verf nodig
Dopey85
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:18

Re: Hallo

Bericht door Dopey85 »

...
Plaats reactie