Hedge

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hedge
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:06

Hedge

Bericht door Hedge »

Hallo,

Ik ben Léon en lees al een tijdje mee op het forum. Vooral de onderwerpen waar het gaat over de massakachels en houtstook hebben mijn interesse
Op dit moment stoken we ons huis op een CV met radiatoren. ’s Avonds staat meestal onze stokoude potkachel aan (Etna Palermo).

Ik ben al langere tijd informatie aan het verzamelen over massakachels omdat het ons leuk lijkt deze een keer te bouwen. In eerste instantie zat ik te denken aan een cursus bij de Vuurmeesters, maar door alle informative hier over de Rocket 177 ben ik aan het twijfelen of dat wel nodig is. Ik heb nog wel heel veel vragen, die ik in de tijd hoop te gaan stellen en als ik ga bouwen zal ik zeker een verslag bijhouden hier op het forum. Vragen die ik heb, zijn onder andere:
- Wat is de minimale ruimte die de kachel in moet nemen, zodat deze niet te ver de woonkamer in komt
- Is het eenvoudig mogelijk de radiatoren mee te verwarmen zodat ook de douche en garage warm blijven
- Welke materialen kan ik het beste gebruiken
- Hoe werkt stralingswarmte in een U-vormige kamer. Krijg ik de voorkant ook warm, terwijl de massakachel aan de achterkant staat

Ik verwacht niet dat ik op hele korte termijn kan gaan bouwen, het is toch een grote investering, maar het lijkt me leuk om langzaam aan alle materialen te verzamelen en aan het einde van het jaar te starten met de bouw.

Het huidige kacheltje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hedge

Bericht door kockie »

Hallo Léon,

Goed om te zien dat het aanmelden inmiddels gelukt is :D
Van harte welkom op dit forum!

Ik wil je aanraden om je kachelvraag te stellen in het betreffende forumgedeelte, zodat we de informatie nog enigszins overzichtelijk kunnen aanbieden. Om op je vraag in te gaan: maak een tekening van de situatie waarin je de kachel zou willen plaatsen, dan kan er veel gerichter gereageerd worden.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Hedge
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:06

Re: Hedge

Bericht door Hedge »

Het registreren is idd gelukt. Ben niet zo handig met computers vrees ik.

De vragen zijn vooral een overzicht van wat me nu bezig houdt. Dus reageren hoeft nog niet direct. Ik zal binnenkort een topic starten op de juiste plek en mijn vragen dan ook concreter proberen te maken.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hedge

Bericht door ritsaert snijder »

Welkom, we zien je vragen tegemoet!
groet!

Ritsaert
Plaats reactie