Voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Turbo MacKwek
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 13:31

Voorstellen

Bericht door Turbo MacKwek »

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en zal me kort even voorstellen. Afgelopen november hebben mijn vriendin en ik een oude woonboerderij gekocht. Het was wel al langer in gebruik als woonhuis, maar flink verwaarloosd. Zo heeft de vorige eigenaar, die het huis sinds 1992 bezat, nooit vee gehouden, maar we moesten hem voor de oplevering wel nog even verzoeken de oude koeienmest uit de oude stallen te scheppen. :-)

Mijn vriendin en ik hadden al jaren een serieuze interesse om ons dagelijks leven wat verantwoorder in te richten en dat hopen we in dit huis stap voor stap aan te pakken en elke dag weer te leren.

We zitten met een hoop vragen, waar we gaandeweg antwoord op zullen krijgen. Hopelijk kunnen we hier geïnspireerd raken en op nieuwe paden geholpen worden door de inbreng van anderen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door kockie »

Welkom op dit forum.

Heb je de koeienmest wel over de tuin uit laten spreiden? Is een mooi begin van een moestuin!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Turbo MacKwek
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 13:31

Re: Voorstellen

Bericht door Turbo MacKwek »

Uiteraard :)

moestuinieren doen we al jaren, en nu voor het eerst ook echt aan huis. Dat was wat lastig in onze flat. Net als kippen en geiten houden trouwens, wat we vanaf het voorjaar willen gaan doen.
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Voorstellen

Bericht door GTV6 »

Die geiten zou ik goed over nadenken, je hek is niet snel een belemmering voor ze en bij de buren is alles lekkerder.
Turbo MacKwek
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 13:31

Re: Voorstellen

Bericht door Turbo MacKwek »

Goed nadenken hebben we ook wel gedaan hoor ;) ingelezen ook, en bij de buren met hun geiten wezen kijken. En bij de geitenopvang in het dorp wezen kijken en laten informeren...
ervaring genoeg met 'moeilijke' huisdieren om te weten hoe we zelf reageren op onvoorziene omstandigheden. Ze zeggen dat je van geiten leert vloeken, nou dan moet je eens fretten in huis nemen. :lol: Na enkele weken was mijn huiskamer een half Fort Knox geworden, maar heb ze toch ruim tien jaar in huis gehad. (maar wat een superbeesten...)
Plaats reactie