Cynthia

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cynthia
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2014, 23:43

Cynthia

Bericht door Cynthia »

Hallo allemaal,

Ik ben Cynthia, samen met mijn man hebben wij een stuk recreatiegrond op het oog waar wij een cob/leem huisje op willen (laten) bouwen.
Ik hoop hier veel informatie te vinden en ervaringen te lezen van gelijk gestemde.


Groet,
Cynthia
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Cynthia

Bericht door Dutch John »

Hallo en welkom Cynthia,

Leemervaring begint zich bij het forum op te bouwen. Een goede basis leer je in het boek "The Hand-Sculpted House" van o.a. Ianto Evans. Alles over leemtechniek, maar de schrijvers geven ook hun eigen filosofie over wat de functie van een huis hoort te zijn. De technieken zijn voor iedereen toegankelijk. Je hebt weinig gereedschappen nodig en de materiaalkosten zijn te verwaarlozen. Kost alleen veel tijd, maar dat is niet erg. De kick van het zelf creëren mag best een tijdje duren.....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Cynthia

Bericht door swake »

Dag en welkom,

Een cob huisje wat is dat? (t'is dat ik in deze materie echt niet thuis ben)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Cynthia

Bericht door Pietje »

Cob is een massa, gevormd door een mengsel van voornamelijk klei, zand en stro. In zuidelijke landen, waar de zon veel schijnt een prachtig materiaal om huizen van te bouwen. In Engeland is veel met cob gebouwd.

Veel werk, maar makkelijk en leuk. Een heel andere manier van woning ontwerpen en maken. Zie Ianto Evans, The Hand Sculpted House. Effe Googlen ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie