Watze Bijlsma

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Watze Bijlsma

Bericht door wbe »

Hallo,

mijn naam is Watze Bijlsma ik ben 28 jaar oud en woon in Zwaagwesteinde (Friesland).
samen met mijn vrouw hebben wij bijna 3 jaar terug een oude woning (bouval) gekocht op een ruim perceel waar ook nog de nodige bijgebouwen staan. De woning hebben we compleet gestript en alles weer op gebouwd en natuurlijk ook meteen goed geisoleerd.

wat er zo al gedaan is:

kunstofkozijnen met HR++ glas geplaatst
asbest dakbeschot laten verwijderen
nieuw dak geplaatst
van binnen tegen alle buitenmuren (was al spouw) voorzet wanden geplaatst met 5 cm zachte isolatie
alles opnieuw betimmerd
beton vloer gestort daarop 12 cm harde isolatie waarop de dekvloer +/- 10 cm met vloerverwarming en daar weer plavuizen op
alle leiding werk en electriche vervangen
dakvan binnenuit geisoleerd met 14 cm zachte isolatie
Isoduct rookkanaal geplaatst
badkamer verplaatst en afgewerkt
scheuren in metsel werk gerepareerd en enkele ramen dicht gemetseld
alles op nieuw gevoegd
deel gesloopt en nieuw aan gebouwd ( was platdak en is nu bij de woning getrokken)
enz.......

ben vast nog wel heel wat vergeten

bijna alles samen met mijn schoonvader en mijn broer gedaan om de kosten laag te houden en omdat het leuk is als je het zelf doet en je heel bewust zelf de keuzes kunt maken.


hoe ik op dit forum kom?

ik vind het een uitdaging om mijn geld zo goed mogelijk te besteden en mede daarom stoken we ook veel op hout maar omdat de vloer dan koud blijft wou ik de houtkachel op de cv aansluiten. inmiddels heb ik een leidingwerk (4 m rvs 20mm buis) boven in mijn houtkachel gemaakt maar ik vond het resultaat niet voldoende dus dan maar eens zoeken hoe het beter kan. nu las ik hier dat ik niet helemaal goed bezig ben en wil daarom nog weer wat aanpassingen doen of misschien zelf wel een hele nieuwe kachel bouwen.


groet Watze
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Watze Bijlsma

Bericht door kockie »

Welkom op dit forum! Een handig persoon als jij zal ongetwijfeld iets mooi met een rocket kunnen bouwen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Watze Bijlsma

Bericht door ritsaert snijder »

ik vind het een uitdaging om mijn geld zo goed mogelijk te besteden en mede daarom stoken we ook veel op hout maar omdat de vloer dan koud blijft wou ik de houtkachel op de cv aansluiten.
Ik herken dit probleem maar volgens mij is niet de oplossing om de houtkachel op de cv aan te sluiten. Ik denk dan meer aan vloerverwarming en bij houten vloeren aan continu verwarmen en zo weinig mogelijk convectie verwarming.
groet!

Ritsaert
wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Re: Watze Bijlsma

Bericht door wbe »

ritsaert snijder schreef:
ik vind het een uitdaging om mijn geld zo goed mogelijk te besteden en mede daarom stoken we ook veel op hout maar omdat de vloer dan koud blijft wou ik de houtkachel op de cv aansluiten.
Ik herken dit probleem maar volgens mij is niet de oplossing om de houtkachel op de cv aan te sluiten. Ik denk dan meer aan vloerverwarming en bij houten vloeren aan continu verwarmen en zo weinig mogelijk convectie verwarming.
denk dat we het zelfde bedoelen en dat ik het verkeerd omschreven heb :fff

het doel is idd gebruik maken van de vloerverwarming :D heb trouwens ook geen radiatoren of zo
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Watze Bijlsma

Bericht door Pietje »

Welkom! Het is een koude hoek daarboven in't land, dus je kan een kachel gebruiken ;-)

Ow, en groet (lytse) Frans!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Re: Watze Bijlsma

Bericht door wbe »

Pietje schreef:Welkom! Het is een koude hoek daarboven in't land, dus je kan een kachel gebruiken ;-)

Ow, en groet (lytse) Frans!
valt eigenlijk best mee maar kan zeker een kacheltje gebruiken :D :D

zal em de groeten doen als hem weer een voorbij kom :lol:
Plaats reactie