Vooruitblik

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stan.hudales
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2014, 19:05
Locatie: Limburg

Vooruitblik

Bericht door stan.hudales »

Hey mensen,

N.a.v. viewtopic.php?f=31&t=4707 hier een "voorspelling" van wat ik momenteel voor ogen heb, uiteraard heb ik nog niet alles uitgezocht en ga ik verwachten dat e.e.a. nog zal veranderen, maar wie weet... In ieder geval leuk voor het nageslacht, of nieuwe toekomstige leden als naslagwerkje.

Huidige situatie;
* Woning laatst verbouwd door vorige eigenaar '70-er jaren
* Isolatie, muren; spouwmuur 5cm, vloer; geen, dak; 2,5 cm piepschuim
* CV uit 2008
* Leidingen (warm water) niet geisoleerd

Gewenst;
* Woning waar nodig vernieuwen
* Isolatie; buitenmuur isolatie aanbrengen, spouwmuur; zo laten, vloerisolatie en kruipruimte maken, dak; asbest verwijderen en degelijk isoleren (12cm?)
* CV kan voorlopig nog even blijven, is al HR+
* Leidingen isoleren en wegwerken
* Accumulatiekachel plaatsen tussen woonkamer en entreehal, zodat deel warmte omhoog kan

Ik ben benieuwd wat het gaat geven :)

Ik heb overigens opzettelijk gekozen om warmtekoppel met kachel achterwege te laten, teveel elektronica naar mijn mening...
Wellicht dat het ook mechanisch kan en lekker simpel te houden valt?

Mvg:
Stan
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Vooruitblik

Bericht door Sandman79 »

Als in je muren al 5 cm spouw geïsoleerd zit, dan kn je nog wel langs de buitenkant bij-isoleren, maar dat kost ook een redelijke cent , met waarschijnlijk een minimale meeropbrengst. Isoleer dan je dak, en denk eerder aan 25 cm dan aan 12.
Doe ook al 'vlug' je leidingen, buisisolatie kost niet veel, en levert redelijk goed op, terugverdientijd iets van een 2-3 jaar ofzo.

Check ook je huis eens op http://www.bouw-energie.be/berekenen/epb.php
Dat kan je al redelijke indicaties geven wat haalbaar is.


Wat bedoel je precies met warmtekoppel met kachel?
Plaats reactie