Rinco

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rinco
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2012, 20:51

Rinco

Bericht door Rinco »

Ik heb een aantal jaren geleden dit forum bezocht toen ik bezig was met (nadenken over) de vervanging van een oude houtkachel. Dit is inmiddels gebeurt. De keuze is mede bepaald door de informatie die ik hier kon vinden. We zijn inmiddels een paar jaar verder en ik zag de bijdrage van Mark Bloemberg over Agrobiodiversiteit. Ik voelde de neiging daarop te reageren, vandaar dat ik me hier even voorstel.
Naam Rinco de Koeijer
Leeftijd: 48
Beroep: Landbouwer
Interesses: van alles, waaronder ook veel onderwerpen die op dit forum besproken worden.

Hartelijke groet

Rinco de Koeijer
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Rinco

Bericht door kockie »

Welkom dan op dit forum. Fijn dat je er al veel aangehad hebt!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Rinco

Bericht door Dutch John »

Welkom Rinco,

Een landbouwer die wil meedoen, geweldig! Mijn meest naaste buurman -akkerbouwer en oud-klasgenoot- is wat je noemt: een moderne landbouwer. Met bijbehorend groot materieel. Maar als ik hem hoor spreken over humus, dan zou hij zo permaculturist kunnen zijn. Hij is vooral bezig met vaste mest en andere toevoegingen (oa gips) om de bodem te verbeteren. Boert ook meer met het weer, dan met de kalender.

Hoe sta jij daarin?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Rinco
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2012, 20:51

Re: Rinco

Bericht door Rinco »

Dank je wel DJ,

Het is al bijna een jaar geleden maar ik zag nu je reactie op mijn bericht in het voorstel rondje. Ik had daar kennelijk geen reacties verwacht (in ieder geval nog niet gezien). Mijn excuses. Je stelde een vraag dus voor zover ik kan zal ik die alsnog beantwoorden.
Misschien ben ik wel vergelijkbaar met je buurman. Ik weet niet precies wat een permaculturist is maar ik probeer in ieder geval ook een cultuur op te zetten die min of meer permanent kan zijn. Gips zou ik ook graag toepassen, ik heb het wel eens gedaan maar het is me te duur. Op dit moment probeer ik met minder kosten meer te doen. De truc die ik nu zoek is om de beestjes in de grond het werk te laten doen terwijl ik thuis bij de kachel of op het terras zit. Het idee is om het bepaalde wormen en bodemschimmels zoveel mogelijk naar de zin te maken zodat ze, zonder dat ze het zelf door hebben voor mij aan het werk zijn. Zo sta ik daar ongeveer in. Boeren met het weer doe ik ook. Boeren met de kalender kan niet tenzij je boeren onder glas bedoelt. Ik ben full time boer, dus ik kan mijn tijd zo indelen dat ik binnenwerk doe op momenten dat ik buiten toch niets nuttigs kan doen. Gunstige weersomstandigheden laat ik liever niet onbenut want je weet tenslotte maar nooit.

Hartelijke groet,

Rinco
Plaats reactie