hallo alemaal

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
drikus
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:04

hallo alemaal

Bericht door drikus »

Wie ben ik? Ik ben drikus en kom uit Deventer en ben hier terecht gekomen via google zoals de meeste hier, denk ik :P
Alle gekkigheid op een stokje,ik ben opzoek naar een nieuw soort van cv verwarming en kom elke keer uit op een kachel of pellet kachel met cv voorziening, allemaal leuk en aardig maar een kuubje hout is ook niet echt goedkoop vind ik en pellets zijn ook best vrij prijzig in aanschaf en dan nog moeten die dingen de warmte opslaan om mijn warm water voorziening op peil te houden want ik wil de gasmeter uit huis hebben, nu zie ik al antwoorden zoals zonnepanelen, warmtepomp enz maar dit zijn dure ingrepen ook al kan ik ze voor inkoopsprijs krijgen via de groothandel want ik heb namelijk een eigen installatie bedrijf maar dan nog zijn de prijzen gewoon te duur in aanschaf.

Wat wil ik: net als de meeste hier,, zo goedkoop mogelijk een eigen voorziening zien te creeren en dit moet mogelijk zijn met een beetje inspanning, afgelopen jaar een mooie allesbrander gekocht met ventilator en inderdaad mijn gas verbruik is omlaag gegaan maar €65 per kuub hout daarin tegen is toch best een kostenplaatje wat eigenlijk de besparing weer terniet doet.... hout vliegt erdoor :lol: en mijn douche wordt er niet mee verwarmt, elektra boilertje erin, oke is een mogelijkheid maar dan betalen we meer aan stroom,,niet de bedoeling dus zonnepanelen op dak..6 panelen met omvormer is toch gauw weer €3500 kan ik weer een leuk tijdje gas mee verstoken en zo loop ik elke keer weer tegen een paar vallen aan :cry:
Wijsheid.. hier aanmelden en kijken/lezen en meedenken met jullie 8) probeer mijn steentje bij te dragen en als ik een goedkope oplossing kan vinden zal ik het zeker melden.

Groeten
dormos
Berichten: 987
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: hallo alemaal

Bericht door dormos »

Drikus,

Welkom op dit forum. Paar opmerkingen:
net als de meeste hier,, zo goedkoop mogelijk een eigen voorziening zien te creeren
Als dat zo zou zijn dan zou dit forum het Economieforum heten.... Denk eerder dat het de bedoeling is zo min mogelijk energie te gebruiken, en te proberen dat de energie die je gebruikt zo schoon mogelijk is. Of dat met een alles brander lukt?
..6 panelen met omvormer is toch gauw weer €3500 kan ik weer een leuk tijdje gas mee verstoken
Voor 3500 Euro koop je 14 panelen met omvormer (na BTW teruggave) en installeren moet je zelf kunnen.
De link tussen gas en zonnepanelen ontgaat me een beetje, tenzij je met stroom wil verwarmen. Terugverdientijd is hooguit 5 jaar en er zijn weinig investeringsmogelijkheden die zoveel opleveren.

Je moet denk ik beginnen met in kaart brengen van wat je nu uitgeeft aan energie om te kunnen bepalen of een alternatieve oplossing "duur" is. Een houtgestookte CV kan bijvoorbeeld 7000 Euro kosten, maar kan bijvoorbeeld al na 7 jaar terugverdiend zijn. Is het dan nog duur?

Hout moet je trouwens nooit kopen. Met een beetje inspanning, zoals je zelf schrijft, moet je aan gratis hout kunnen komen.

Groet,

Hans
Plaats reactie