Even voorstellen!

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
J.Hellegers
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2014, 12:20
Locatie: Vierlingsbeek

Even voorstellen!

Bericht door J.Hellegers »

Hallo forumers,

Mijn naam is Jorg Hellegers en ik ben 23 jaar oud en woonachtig in Vierlingsbeek Noord-Brabant.
Op 31 januari 2013 heb ik samen met mijn (bijna) vrouw ons eerste huis gekocht.

Dit betreft een 2 onder 1 kapwoning uit de jaren 60. Lekker ruim opzgezet dus, maar
slecht geisoleerd.

Ik ben zelf 1e Installatiemonteur bij een middelgroot bedrijf. Ik ben doordeweeks voor de baas bezig,
en in het weekend nog wat klussen voor mezelf. Ik volg nu nog een opleiding tot Service monteur,
welke ik hoop af te ronden voor de bouwvak. Verder ben ik erg geintresseerd in alternatieve energie bronnen
zoals het stoken op hout, warmtepompen en zonne energie.

In ons huis wil ik daarom beginnen met een hout cv kachel te installeren, en ik hoop daarna dit verder uit te
breiden met eventueel een zonne boiler en zonne panelen!

Ik heb al veel gelezen met betrekking tot hout cv, en wil me daar nog verder in verdiepen. Zodra ik zelf
ga beginnen zal ik jullie hulp ook nog nodig hebben om alles zo goed mogelijk aan te sluiten.

Groetjes Jorg
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dutch John »

Hallo en welkom buurtgenoot,

Over houtcv's is nog weinig kennis bij de installatiebedrijven. Soms gaat het goed, even zo vaak werkt het maar half of zijn er regelmatig storingen. Ik heb de indruk dat de meest complexe systemen het gevoeligst zijn. En de meeste stroom zuipen door een collectie pompen.
Heb je een centrale massakachel overwogen?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
J.Hellegers
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2014, 12:20
Locatie: Vierlingsbeek

Re: Even voorstellen!

Bericht door J.Hellegers »

Hallo Dj,

Ik heb een centrale massakachel overwogen. Dit hebben mijn schoonouders nu in de vorm van een speksteen kachel. Op zich werkt dit prima, enige nadeel is dat alleen het vertrek waar hij opgesteld staat goed warm wordt.

Dit ervaren zij als een groot nadeel, en daarom wil ik toch voor hout cv gaan. Over het feit dat pompen energie kosten, dat klopt. Daarom wil ik een energiezuinige pomp toepassen die alleen draait als dit nodig is. Dit kost wat stroom, maar daarentegen bespaar ik een stuk op de kosten van het gas.

Er gaat inderdaad vaak veel fout bij installaties waar de installateurs weinig of geen kennis van hebben. Vandaar dat ik me ook ben gaan verdiepen in de stof, op dit forum. Met de hulp en ervaring van hier hoop ik een heel eind te komen!

Groet, Jorg
Plaats reactie