vragen over pelletkachel

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tcbelgium1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2013, 19:30

vragen over pelletkachel

Bericht door tcbelgium1 »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en zoek wat meer info over het (zelf)plaatsen van en pelletkachel. Ik ga proberen héél voorzichtig vragen te stellen over dit onderwerp want ik heb de indruk dat het een heel besloten (en gemanipuleerde) sector blijkt te zijn.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door Johndc »

Jou "nick" naam heb ik op andere sites al zien passeren. (uit Schriek?)
Of het besloten is? Geen idee, maar denkelijk ga je hier ook nog wat wijzer worden.
http://technologieforum.forumatic.com/index.php Je weet nooit hé! :wink:
tcbelgium1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2013, 19:30

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door tcbelgium1 »

He JohnDC, ja wij kennen elkaar en ja je zou verschieten hoe besloten (http://pellets.forummotion.com) blijkt te zijn. Daar zit minstens 1 moderator op een delete knop te duwen als hij het onderwerp (lees gevaar voor zijn handel) niet leuk vind. Ik heb daar mezelf volgens de forumregels voorgesteld en een simpele eenvoudige vraag gesteld in een lopend topic en mijn bericht werd verwijderd. De mod had zich evenwel vergist en terwijl hij/zij mij op het forum verwelkomt als nieuw lid komt in mijn mailbox een bericht toe die niet voor mij bestemd was (een PB bedoeld voor een collega mod...ooops) waarom hij mijn bericht in dat lopend topic had verwijderd......Ik verwijs naar dit misplaatst bericht en alles werd verwijderd (incl mijn account)
Ik heb er screenshots van die ik eventueel kan uploaden, indien de moderators hier op het forum geen bezwaar hebben. Ik wil best even op voorhand afstemmen met de mods wat ik wens te uploaden :D
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door pelletpower »

Nou Tcbelgium1, daar is niets besloten/geheimzinnigs aan. Je kunt je beter afvragen in wat voor winkel je staat. Als je geen duidelijke antwoorden op je vragen krijgt, dan kan dat een indicatie zijn dat de verkoper kennis mist. Probeer het ergens anders (of hier) totdat je wel een duidelijk antwoord krijgt op je vragen. Pellets zijn gewoon korrels geperst hout die volgens dezelfde wetten als houtblokken verbranden. Daar is niets geheimzinnigs aan.
tcbelgium1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2013, 19:30

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door tcbelgium1 »

Over het onderwerp is er natuurlijk niets geheimzinnigs aan maar als je op een ander forum (http://pellets.forummotion.com) je jezelf voorstelt volgens de regels van het huis en een vraag hebt over een Chinese kachel (in een lopende thread) waarvan de datasheet heel mooie cijfers toont (en waarover ik vraag wat ik hier nu moet van denken positief of negatief) en dan mijn bericht wordt verwijdert omdat de moderator 'het niet heeft met Chinese kachels en rendementen' en er nog doodleuk bijschrijft 'dat hij zijn kachel maar ergens anders gaat zoeken' (kreeg het van de moderator in mijn mailbox en dit bericht was uiteraard bestemd voor een andere moderator)
tjssaaa dan begin ik mij toch vragen te stellen over die sector

ik schrijf in het topic waar ik mij voorstelde dan dat ik blijkbaar toch niet zo welkom ben (gezien het bericht dat ik in mijn mailbox stond )en plots alle berichten verwijdert en account gedeactiveerd :wink:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door kockie »

Heeft dat andere forum (pelletforum) een commerciële achtergrond? Dan zou het lijken op bescherming van eigen markt. De screenshots kun je in je eigen verzameling bewaren, daar hebben we hier geen behoefte aan.

Dit forum heeft geen commerciële grondslag (verre van zelfs), alleen een gruwelijke hekel aan reclame (op kosten van dit forum). Vragen en discussie zijn gelukkig wel zeer welkom.

Maarre even kort door de bocht: kom met je vragen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
tcbelgium1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2013, 19:30

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door tcbelgium1 »

Geen idee kockie maar het lijkt er wel op dat er commercieel gestuurd word. Ik denk dat 'Chinees' en 'hoog rendement' daar niet kunnen :wink: Mijn vraag was eigenlijk niets bijzonders.
Zou iemand eens een blik willen werpen op deze datasheet?
http://www.zjcrun.com/images/EN14785.pdf
Als ik vergelijk (als leek) met waarden van andere gebruikers zoals bv. de rookuitlasgassen dan liggen die beduidend lager? Hoe moet ik dit interpreteren?
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door pelletpower »

Technische gegevens zien er zo in de vluggigheid goed uit emissie ook. Wat je je af moet vragen: hoe doe je het met service? Ben je zelf technisch genoeg onderdelen te vervangen? En dan vooral: hoe kom je aan reserveonderdelen?
tcbelgium1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2013, 19:30

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door tcbelgium1 »

pelletpower schreef:Technische gegevens zien er zo in de vluggigheid goed uit emissie ook. Wat je je af moet vragen: hoe doe je het met service? Ben je zelf technisch genoeg onderdelen te vervangen? En dan vooral: hoe kom je aan reserveonderdelen?
Technisch aangelegd ben ik wel, da's geen probleem. Service vind ik persoonlijk nu niet heel erg belangrijk aangezien ik zelf wens te plaatsen (en daar gaat dan toch meestal de garantie) omdat dit toestel in een Franse woning dient geplaatst te worden. Een Belgische installateur naar ginder sturen gaat peperduur zijn en van wat ik momenteel heb gezien van vakkennis in Frankrijk ....laat ik ook aan mij voorbijgaan...dan doe ik het liever zelf.
Ja onderdelen daar moet eens achter aan. Uit het topic op pelletforum maak ik uit dat dit hetzelfde toestel zou zijn als de Spaanse Haverland dus zullen er ongetwijfeld nog van die toestellen in omloop zijn met een andere naam op...
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door pelletpower »

Als er 1 dingetje hapert, dan werkt de kachel niet meer. Dingen die nog wel eens stuk gaan zijn de ontsteker. Verder is de electronica gokken. Een toevoerschroef of een lager zal geen probleem zijn. De kleine motortjes die op zo'n ding zitten? Daar ken ik bijvoorbeeld geen weg in, maar dat zal ongetwijfeld net als 3-fasenmotoren gestandaardiseerd zijn.
tcbelgium1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2013, 19:30

Re: vragen over pelletkachel

Bericht door tcbelgium1 »

thx voor de feedback :P
Plaats reactie