Jantje doet mee

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jantje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2013, 20:33

Jantje doet mee

Bericht door jantje »

Hallo allemaal,

Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum nadat ik heel wat discussies heb gelezen mbt het aansluiten van een houtvergasser.
Vorig jaar heb ik de kans gekregen om een boerderijtje te kopen in Limburg. Daar stond een oude houtvergasser opgesteld,
helaas bleek het ding kapot te zijn. En ben ik mij in dit onderwerp gaan verdiepen opzoek naar een mooie oplossing
om het huis op een milieuvriendelijke manier te verwarmen zonder slachtoffer te zijn van de energiereuzen.
Dat is een houtvergasser geworden. Naast een milieuvriendelijke manier van stoken proberen wij oude materialen te hergebruiken in ons huis,
is de buitenschil geisoleerd, de zonneboiler op het dak gelegd en proberen wij steeds minder energie te gaan gebruiken.
Wat mij aanspreekt is om dit voor zo ver mogelijk met bestaande middelen te realiseren...er staan nog zo veel oude panden en nieuwbouw
is nu eenmaal de grootste vervuiler...
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Jantje doet mee

Bericht door Pietje »

Welkom!
Wellicht zijn er mensen die graag willen weten welke vergassen je hebt, en hoe je je vergasser weer aan de praat hebt gekregen. Dus als je zin hebt: barst los!

Peter
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie