Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 17 Okt 2017, 01:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Jantje doet mee
BerichtGeplaatst: 14 Okt 2013, 19:52 

Hallo allemaal,

Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum nadat ik heel wat discussies heb gelezen mbt het aansluiten van een houtvergasser.
Vorig jaar heb ik de kans gekregen om een boerderijtje te kopen in Limburg. Daar stond een oude houtvergasser opgesteld,
helaas bleek het ding kapot te zijn. En ben ik mij in dit onderwerp gaan verdiepen opzoek naar een mooie oplossing
om het huis op een milieuvriendelijke manier te verwarmen zonder slachtoffer te zijn van de energiereuzen.
Dat is een houtvergasser geworden. Naast een milieuvriendelijke manier van stoken proberen wij oude materialen te hergebruiken in ons huis,
is de buitenschil geisoleerd, de zonneboiler op het dak gelegd en proberen wij steeds minder energie te gaan gebruiken.
Wat mij aanspreekt is om dit voor zo ver mogelijk met bestaande middelen te realiseren...er staan nog zo veel oude panden en nieuwbouw
is nu eenmaal de grootste vervuiler...

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Titel: Re: Jantje doet mee
BerichtGeplaatst: 14 Okt 2013, 22:41 
Moderator
Gebruikers-avatar

Welkom!
Wellicht zijn er mensen die graag willen weten welke vergassen je hebt, en hoe je je vergasser weer aan de praat hebt gekregen. Dus als je zin hebt: barst los!

Peter

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur