Midas zoekt iets warms

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
midas

Midas zoekt iets warms

Bericht door midas » 17 sep 2013, 20:36

Hoi Allemaal,

Afgelopen week is ons huis voorzien van een cv. Na een paar jaar sparen zijn de gaskachels de deur uit en hebben we nu de luxe van een thermostaat.
We willen eigenlijk zoveel als mogelijk op hout gaan stoken maar durfde het niet aan om geen backup te hebben in de vorm van een cv.
Toch best lastig als de buurman telkens een houtje op het vuur moet leggen als we op vakantie zijn.

In de zoektocht naar een mooie kachel kwam ik verzeild in de wereld van de Rocket mass heaters, geweldig!
Ik wil hier zeker iets mee gaan doen alleen weet ik nog niet precies in welke vorm. Ik kom uit zutphen, vrije school, noem het allemaal maar op maar voor mij geen bank van leem in mijn huis. (lees niet in de vorm die ik tot nu toe heb gezien)

Ik vermoed dat er voor in huis voorlopig gewoon een leuk houtkacheltje komt te staan en dat ik me in de tuin ga uitleven op een warmte/kook/bank plek.
Ik ben ontwerper en voel me ook enorm aangetrokken om nog iets moois uit dit groeiende product te halen. Later meer!

Omdat ik het niet kon laten vandaag ff 3 buizen gepakt en aan het stoken gegaan. Met drie stukjes buis en wat grond kon ik al een behoorlijke rocket bouwen.
Het leek nergens op maar bij mij is een vuurtje ontstoken!

ritsaert snijder

Re: Midas zoekt iets warms

Bericht door ritsaert snijder » 17 sep 2013, 20:45

Welkom Midas,
Ieder zijn smaak en houtkachels bieden heel veel ontwerpvrijheid (als het gaat om de buitenkant, de binnenkant vereist nauwkeurigheid!).
groet!

Ritsaert

Plaats reactie