Caelan (Nicolas)

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2013, 23:37
Locatie: Zaffelare, Oost-Vlaanderen, België

Caelan (Nicolas)

Bericht door Caelan »

Dag iedereen,

Mezelf even voorstellen:
Ik ben 35j en economist (TEW) van opleiding (ik vind dat je het systeem eerst moet kennen vooraleer je kan zeggen dat je het er niet mee eens bent :wink: )
Na een jaar rondzwerven naar, door en terug van India op m'n ouwe eeuwig herstelbare Enfield 350, heb ik mijn eerste stek gevonden in Gent, waar ik huisman geworden ben...of toch letterlijk dan... nieuwbouw en verbouwing van concept tot afwerking. Daarna beslist om toch iets te doen met mijn diploma ben ik nu manager in een doe-het-zelf keten, voorlopig toch nog...
Momenteel sta ik op het punt te starten aan de bouw van een laag-energie-huis in landelijke stijl op een idyllische enclave tussen bos en veld in Zaffelare (na bordje 'einde de beschaving' gewoon rechtdoor). De specificaties komen wel terug in de betreffende topics.
Ik heb een brede algemene kennis op vlak van materialen en technieken, maar voor bijvoorbeeld het ideale ontstekingspunt van houtgasmotoren ga ik muurbloempje moeten spelen en veel bijleren. Mijn doel is om op een realistische manier zo onafhankelijk en ecologisch mogelijk te bouwen/leven, wat voor mij ook compromissen inhoud daar onafhankelijkheid meer dan eens in strijd staat met ecologie of efficiëntie, daarentegen geeft zo nu en dan wat inefficiëntie het leven ook wat kleur (een kampvuurtje met de kinderen bijvoorbeeld, of werken in het bos met m'n MF35).

Ik kijk ernaar uit van jullie ervaringen te leren,

Caelan
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Caelan (Nicolas)

Bericht door kockie »

Caelan,

Het enige dat ik in te brengen heb: welkom!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Caelan (Nicolas)

Bericht door Pietje »

Welkom met deze leuke beschrijving! :-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie