ceesuitzeist stelt zich voor

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ceesuitzeist
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2013, 13:58

ceesuitzeist stelt zich voor

Bericht door ceesuitzeist »

Hallo een ieder,
Ja, ik ben Cees uit Zeist en ben al jaren getrouwd en mijn vrouw is nog steeds blij met mij zeg ze.
61 jaar oud en al gelukkig kunnen stoppen met een betaalde baan,mijn vrouw heeft nu ook de zak gekregen en hoeft ook niet echt meer te werken .
Geen kinderen ,niet dat ik weet ,maar wel inwonende schoonouders al 16 jaar.
Dit omdat we een heel groot huis hebben,waar we 2 aparte woningen in hebben gemaakt.
Voorheen was het eerst een winkelpand met woonhuis.
Tijdens de verbouwing 16 jaar geleden heb ik al 80 m2 vloerverwarming aangelegd in de woonkamer en een wandradiator met vloerverwarming gekoppeld in de badkamer.
In de slaapkamer en kleine radiator die bijna nooit aanstaat.
De vloer heb ik eerst geisoleerd met 4 cm piepschuim en toen aan stalen betonmatten 6 groepen vloerverwarming geknopt.
Omdat je de vloerverwarming niet goed regelen heb ik een aantal jaren geleden een klep in de aanvoer gezet die je aanstuur met en termostaat in de groete woonkamer.
Als verwarming heb ik nu een grote Atag ketel draaien,waar maar 1 x in de 3 jaar onderhoud aan hoeft te gebeuren.
Verder heb ik 30 zonnepanelen op mijn platte en schuine dak gemonteerd die grotendeels al mijn eigen stroom opwekken.
Voor warmwater heb ik een zonneboiler met 60 vacuumbuizen en een 500 liter voorraadvat.Via dit vat gaat het voorverwarmde water naar mijn ketel,die het indien nodig extra verwarmd tot de juiste temperatuur.
Voor grijswater heb ik in de serre een 1000 liter voorraadvat staan,die niet bevriest.Dit water gebruik ik grotendeels om mijn vijver bij te vullen in de zomer.
Verder heb ik ook nog enkele grote pakhuizen naast mijn huis staan , met alles wat malle pietje ook had in zijn pakhuis.
Als hobby heb ik ook nog enkele motorfietsen staan, werkend en als project.
Onze spouwmuren heb ik al jaren geleden met subsidie laten volblazen met steenwolkorrels.

Het volgende staat op mijn verlanglijst voor de komende jaren.
1 .Buitenmuren (enkelsteens) pakhuis aan de buitenzijde isoleren isoleren en aftimmeren met redceder schoten.
Deze heb ik al 6 jaar liggen,dus zijn dus lekker droog en uitgewerkt.
2.Aansluiten toilet beneden op grijswatersysteem.
3.Vervanging radiatoren woonkamer 1 ste verdieping door Laagtemp. radiatoren zodat ik de temperatuur van de ketel omlaag kan laten zetten en dat de kamer sneller opgewarmd is,omdat mijn schoonouders het vaak koud hebben.
4.Buitenmuren woonhuis aan de buitenzijde isoleren met hardschuimplaten en af laten smeren.zoals zoveel duitse huizen al hebben.
5.Enkele dubbelglasruiten vervangen door 3 laags glas.
6.Eventueel dak aan buitenzijde isoleren met nieuwe geisoleerde dakplaten en hierop gelijk een nog grote zonnestroominstallatie te plaatsen,zodat ik evt. ook elektrisch kan verwarmen.
7.Plaatsen van een kleine vertikale windmolen op mijn schoorsteen,waarvan ik er enkele zelf geimporteerd heb.

Verder lees ik het forum met veel aandacht en ik hoop een hoop te leren van een ieder.

Op het gedeelte te koop/ruilen zal ik mijn voorraad uit mijn pakhuis zetten zodat een ander er wat aanheeft.
zoals b.v een zonneboiler,dubbelglasruiten enz.
groeten,
Cees uit zeist
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: ceesuitzeist stelt zich voor

Bericht door ritsaert snijder »

Welkom Cees,
Klinkt goed!
groet!

Ritsaert
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: ceesuitzeist stelt zich voor

Bericht door Jan. »

Nog plannen zat zo te horen.


Aan het werk dan want de economie moet ook draaien. :wink:
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: ceesuitzeist stelt zich voor

Bericht door Pieke »

Hey Cees,

mooie uitgebreide introductiepost.Netjes dat je met je schoonouders onder één dak woont.Weinigen zullen je hierin benijden. :wink: ( da's een lachend knipoogje )

Mooie dingen die je al gerealiseerd hebt en je toekomstige plannen.Ik kijk uit naar je bijdragen in het vraag en aanbod topic.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Plaats reactie