Chunky - (Barry) Even voorstellen, Chunky!

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
chunky
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:59

Chunky - (Barry) Even voorstellen, Chunky!

Bericht door chunky »

Beste Allen,

Graag stel ik mij bij deze gelegenheid even voor:

Chunky en nieuw op dit Forum, ik lees al geruime tijd mee vanwege mijn interesse naar de houtkachels met CV-aansluiting.

Mijn vriendin en ik hebben onlangs het huis gekocht waar mijn opa en oma altijd gewoond hebben, een heel oud huisje, oorsprong rond 1800, maar als laatste keer in 1970 ingrijpend verbouwd.

In 1970 heeft mijn opa (volgens mij zelf) in ieder geval een flinke Flam inbouwhaard geplaatst en deze aangesloten op de cv en tevens een kanalensysteem aangelegd met een grote ventilator, waarmee ook nog de warme lucht door het hele huis verspreidt wordt. Een paar jaar geleden zijn de stalen leidingen doorgeroest en heeft een installateur het cv systeem afgesloten.Ongeveer een half jaar geleden is ook de oude ketel vervangen door een combi en daarbij gelijk de boiler die er nog zat, verwijderd.

Voor wij de woning betrekken zou ik dit systeem graag weer in ere herstellen, maar ik vrees dat het uiteindelijk op vervanging uit zal draaien. Het was er altijd bloedheet, dus het zal best gewerkt hebben, maar huidige systemen zullen toch een beter rendement hebben.

Ik ben er nog niet uit hoe het ooit gewerkt heeft, of de kachel van origine een CV aansluiting heeft, of dat mijn opa zelf een soort spiraal gebouwd heeft welke opgewarmd wordt, ik vrees dat ik, om daar achter te komen, toch het een en ander zal moeten slopen, alles zit netjes weg getimmerd en gemetseld namelijk.

Voor alsnog zal ik vooral kennis slurpen en onderzoek doen, er staat hier rete veel info! Als ik eraan toe ben, zal ik wellicht eens beginnen met wat vragen te stellen.

Weet iemand waarom de Wiki link het niet doet?

gr Chunky
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Even voorstellen, Chunky! (Barry)

Bericht door kockie »

Bijgewerkt!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie