Johan - (Johan Bosma)

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Johan Bosma
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:45
Locatie: Den Haag

Johan - (Johan Bosma)

Bericht door Johan Bosma »

Mijn naam is dus Johan Bosma, woon in Den Haag, en heb een gezin met twee kinderen op de basisschool.

Ik ben al langere tijd geïnteresseerd in energievraagstukken en ben van mening ben dat verandering begint bij jezelf. Het voordeel van energievraagstukken thuis oplossen is dat het vaak ook economisch aantrekkelijk is, dat verkoopt dan weer fijn aan het thuisfront.
Zo heb ik thuis de CV opnieuw waterzijdig afgeregeld (wel weer met een IR-thermometer uit China :oops: ); de circulatiepomp heb ik daarbij van III naar I gezet, beter comfort en minder stroom. Met WijWillenZon zijn er 1410 Wp zonnepanelen op ons dak gekomen (1e tranche, zelf geïnstalleerd), en iets daarvoor een zonneboiler en een EcoFan2 (laten doen). Veel van de techniek vind ik leuk om zelf uit te zoeken en uit te voeren (al is de laatste 20%, het afwerken niet mijn sterkste kant :( ).

Bovenstaande is klein bier vergeleken met de huidige plannen: het bouwen van een piepschuim passiefhuis in Den Haag. Toen ik googelde op 'passiefhuis den haag' kwam ik op dit forum terecht (topic Passiefhuis / nul-energie woning), en ik had al eerder een avond gevuld met rocket heaters.

Ik denk dat ik op dit forum mijn kennis kan verbreden, antwoorden te vinden en ervaringen te delen.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Johan - (Johan Bosma)

Bericht door ritsaert snijder »

Johan,
Welkom op het forum!

Misschien dat je over het waterzijdig inregelen een topic wil beginnen. Het is een interessant en onderbelicht onderwerp!

Ritsaert
groet!

Ritsaert
Johan Bosma
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:45
Locatie: Den Haag

Re: Johan - (Johan Bosma)

Bericht door Johan Bosma »

ritsaert snijder schreef:Johan,
Misschien dat je over het waterzijdig inregelen een topic wil beginnen. Het is een interessant en onderbelicht onderwerp!
Helemaal mee eens, maar op dit moment ben ik heel druk met ons te bouwen huis. All-electric, met een warmtepomp, en geen CV :)

Maar ik zal eens kijken of ik de opgedane ervaring en documentatie kan posten.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Johan - (Johan Bosma)

Bericht door ritsaert snijder »

Klinkt goed...en druk met allerlei klussen dat hoort bij dit forum als slechte zangers bij Volendam!
Ritsaert
groet!

Ritsaert
Plaats reactie