Erik V - (Erik)

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik V
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012, 17:27
Locatie: Valkenburg zh
Contacteer:

Erik V - (Erik)

Bericht door Erik V »

Hallo Ecologieforum deelnemers,
Mijn naam is Erik V. (niet dat ik mijn naam geheim houdt maar heb geleerd dat een volledige naam vermelding rond gaat zweven en niet meer te verwijderen is indien mogelijk. sorry)
Woonachtig in Valkenburg ZH. en tevens fabrikant van de T-800CDI.... :wink: Hou mij graag bezig met de eco, maar de logie is me soms wat te wazig. Zou graag de wereld een andere kant op sturen en dat specifiek in de vervoer hoek. Wel lastig om hier een discussie te volgen en te reageren terwijl ik een 1 mans zaak heb ik het ontwerpen en produceren van nieuwe type voertuigen....(dit ook buiten motorfietsen wat eigenlijk 1 grote hobby is van mij) hoe doe ik dat en mag dat eigenlijk wel volgens de forum regels ? Laat ik het proberen zonder een ander en of de regels te minachten..;-)
mijn interesse gaat verder dan vervoer en zie dus veel interessants binnen dit forum. Maar ik zie vervoer als een essentieel onderdeel in onze wereld . dit zou alleen veel efficiënter kunnen en denk ik ook moeten. Energie heeft mijn grootste interesse overall omdat we verspillen en haast niet benutten.
Ben op dit forum gevallen omdat ik zo benieuwd ben naar hoe de maatschappij in de breedte nu staat mbt energie consumptie en het verminderen daarvan.

zie trouwens op dit forum veel gestarte initiatieven waar geen reactie op komt. ben wel benieuwd waarom dat is. is dit forum zo klein dan ?

hoor en of lees daar graag nog over..

Groet
Erik
Alleen ga je verrekte snel, maar samen kom je veel verder.
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door pelletpower »

Dag Eric, welkom.
Die motor van je is wel heel leuk. Rij zelf een oude gsx600r. Zat vandaag te denken aan de jouwe. Moet toch eens een proefrit komen maken. Ben hem een jaartje geleden ook al eens tegengekomen. Geen idee waarom toen die proefrit niet doorgegaan is.

Vervoer blijft hier beperkt tot electr auto of nog milieuvriendelijkere versies. Je motor is misschien een grensgeval, wie weet...

In het algemeen is de respons serieus op een onderwerp, tenzij het al eerder is beschreven in een ander topic
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door kockie »

Welkom Erik,

Over vervoer kunnen we diverse discussies voeren, dat zullen we hier maar niet doen. Ook ik ben "verslaafd" aan vervoer en zoek een zo min mogelijk belastende vorm. Dat is natuurlijk fietsen, maar ja, het vlees en de benen zijn zwak...

Het is de bedoeling dit forum serieus te houden, maar een kwinkslag is altijd welkom. Als er al eerder een topic is geweest over een bepaald onderwerp, moet er niet over gezeurd, maar gewoon op gewezen worden. Daarna is het natuurlijk altijd welkom om een onderwerp te heropenen of er over door te discussieren. Opbouwende discussis zijn altijd gewenst!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
supersports400
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 nov 2012, 20:35

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door supersports400 »

Hoi Eric,

Volgens mij heb ik jouw wel eens gesproken op de motorbeurs.
Hoe gaat het met de verkoop van de diesel motorfiets ?
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door Dutch John »

Hallo en welkom Erik,

Vervoer is (was?) ook altijd al mijn passie. Qua opleiding, werk en hobby. Maar zelfs een hard-core verbrandingsmotorenfanaat als ik, kan door voortschrijdend inzicht er andere ideeën op na gaan houden. Ik kijk dus uit naar discussies hierover!

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door Sandman79 »

en ik had een groot motorforum in vlaanderen , (nu kleiner geworden, lol) en ben op semiprofessioneel niveau bezig met motorfietsen ((bijna rij-instructeur/ test ze wel eens voor verslagen enzo) iig, welkom hier!
Gebruikersavatar
Erik V
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012, 17:27
Locatie: Valkenburg zh
Contacteer:

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door Erik V »

Dank jullie voor jullie reactie. wbt de dieselmotorfiets , dat is helaas geen markt om geld mee te verdienen omdat t toch oude tijd techniek is (en dat op motorfiets en verbrandingsmotoren techniek in het algemeen). t eigen motorfiets product is volledig geluk ..
maar..... klanten ho maar helaas in NL. (daar heeft de volledige automotive industrie nu veel last van.)
ben nu begonnen met een nieuw project . dit is de reden waarom ik graag met nieuwe mensen in aanraking wil komen op de meer ecologische manier van denken. Het voertuig dat ik nu ontwikkel heet de E-ONE en de info zal in de nabije toekomst op http://www.sesamstraat.nl te zien zijn. Het is een voertuig wat volledig autonoom kan opereren en energie kan genereren zonder verbranding van brandstoffen. Alleen zal onze manier van reizen anders moeten worden. dat is met minder energieverlies toch grotere afstanden afleggen, en dan bedoel ik echt grote afstanden. zoals we vroeger met de zeilboot de wereld rondvoeren. en dat zonder het verbranden van brandstoffen.
dit is niet zo belangrijk op dit moment mbt dit forum, maar wel meer de grote vraag waarom we alles doen zoals we het nu doen. en dan bedoel ik op vervoer gebied. het kan allemaal zo veel beter maar dat gebeurd niet. wat houdt ons tegen en kan de mens in het algemeen wel goed voor uit kijken .
Daar zou ik graag met jullie over discussiëren.
ben wel bedacht op hoe dit correct te starten zonder van reclame verdacht te worden. een beetje hulp is daarbij wel gewenst ..

Erik
Laatst gewijzigd door kockie op 14 dec 2012, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De link is op dit moment onderwerp van overleg tussen de moderators.
Alleen ga je verrekte snel, maar samen kom je veel verder.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door kockie »

Erik V schreef: ben wel bedacht op hoe dit correct te starten zonder van reclame verdacht te worden.
Daar heb ik al even mee geholpen. Commerciële links zijn hier ongewenst, ook als het "alleen" om fondsenwerving gaat.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Stef I
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2012, 18:57

Re: Erik V. - (Erik)

Bericht door Stef I »

Hallo Erik ik ben Stef i en ben hier ook nieuw op dit forum techniek is mijn passie. mijn
hobby is motoren ,mechanika Ik woon in Middelharnis- Zh.
Ik vind het jammer dat de verbrandings motoren voor mij in het nau worden gedreven. dit omdat het niet meer lochies is om nog een leuk ritje te maken met de auto.
Ik werk toevallig bij een scheeps werf omdat u zei met een bood de wereld rond zeilen.
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Erik V - (Erik)

Bericht door pelletpower »

Ben benieuwd Erik.
Plaats reactie