David86 - (David)

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

David86 - (David)

Bericht door David86 »

Goed voorbeeld doet volgen,

Ik heb mij in mijn eerste post beknopt voorgesteld, inmiddels praat ik een poosje mee met de heren en heb ik er een aantal ontmoet voor de mensen die ik nog niet gesproken/ontmoet heb:

Ik ben David, van het bouwjaar 1986 , een rampjaar voor de atoomstroom liefhebbers, gelukkig ben ik dat niet. Ik ben vanwege de huidige problemen in de wereld het zelfvoorzieningspad op gegaan, zelfvoorziening en ecologischer leven gaan hand in hand, vandaar dat ik hier graag een praatje maak en van het forum gebruik maak om de dingen te leren die ik nog niet weet.

Ik kom van Goeree Overflakkee, ik ben recentelijk getrouwd en heb een dochter die geboren werd in 2010 (gezinsuitbreiding verwacht in mei 2013) in het dagelijks leven verdien ik mijn boterhammetje in de brandstof en chemie handel, op de zogenaamde "offsites" ook wel "tankfarms". Wij zijn nu ongeveer 3 jaar serieus ons leven aan het veranderen. 80 tot 90% van het voedsel dat we eten telen we zelf op een zo biologisch mogelijke manier. Daarnaast houden wij kleinvee om in onze kleine vlees vraag te voorzien.

Onze zelfvoorzieningsreis is maar net begonnen, transport en energie staan nog op de verlanglijst om in eigen beheer te komen. Qua energie hebben we de warmtevraag gedeeltelijk vervult middels een hout-cv fornuisje, zonnecollector staat in de planning en ik ben vorige maand aan een wkk'tje begonnen (inspiratie opgedaan op dit forum).

Zelfvoorziening en ecologie maken een groot deel uit van ons dagelijks leven, van boodschappen doen tot naar het werk verplaatsen we zoeken altijd de zuinigste manier om eerlijk naar de wereld te handelen.

Ik vind dit forum een mooie plaats om gelijkgestemden te spreken en te ontmoeten en om onze kennis met elkaar te ruilen, zodat we allemaal ons doel kunnen bereiken.

Groeten,

David
..
Plaats reactie