Erik - (Erik) is nieuw hier

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Erik de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2012, 16:01
Locatie: Halifax, Canada

Erik - (Erik) is nieuw hier

Bericht door Erik de Jong »

Hallo allemaal,

Ik ben Erik de Jong, 31 en oorspronkelijk uit de kop van Noord-Holland. Sinds 3 jaar woon ik in Halifax, oostelijk Canada samen met mijn vrouw. Ons "huis" is een 50 voets zeiljacht dat we zelf gebouwd hebben en waar we sinds jan 2009 op wonen.

Met ons "huis" maken we tochten naar het hoge noorden. Zo bezoeken we onder andere Groenland, IJsland, noord Canada en Spitsbergen op regelmatige basis.

Mijn eerste bezoek aan de "noordpool" was in 1990, toen nog een klein 9 jarig mannetje. In de 22 jaren die volgden heb ik met eigen ogen de pool kleiner zien worden, en met name sinds 2007 gaat het schrikbarend snel.

Ik probeer dus ook alles wat we doen met minimale impact voor het mileu te doen en anderen te overtuigen hetzelfde te doen. De carbonfoot print van onze boot is al met 75% gereduceerd tov vergelijkbare boten en mede door de relatief kleine woonruimte is onze CO2 print voor "wonen" ook aanziendelijk minder dan dat van een bewoner van een echt huis.

Maar uiteraard is het nooit genoeg en mijn voornemen is om volledig fosiele brandstof vrij te zijn in de komende 4 jaar. Voor de zomer maanden is dat geen probleem, de winters hier in Canada zijn echter regelmatig om en nabij -20 dus daar stoken we nog een beetje weg voor verwarming.

In mijn bijna oneindige speurtocht naar technieken om natuurlijke energie te benutten ben ik hier op dit forum terecht gekomen en ik denk dat ik hier nog een hoop bij kan leren.

Ik ga dus nu lekker een paar uur/dagen lezen wat jullie zoal geschreven hebben en aan de hand daarvan ideeen voor verbeteringen aan de boot op te doen. Als dat er is, dan ga ik jullie bombarderen met vragen, ervaringen en ideeen :D

groetjes,
Erik de Jong
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 24 nov 2012, 02:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelfix Cp mm
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Erik is nieuw hier

Bericht door ritsaert snijder »

Welkom Erik,
Klinkt buitengewoon spannend. We zijn nieuwsgierig naar je vragen.
Ritsaert MM
groet!

Ritsaert
Erik de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2012, 16:01
Locatie: Halifax, Canada

Re: Erik is nieuw hier

Bericht door Erik de Jong »

Hoi Ritsaert,

Ik ga me eerst een beetje meer inlezen om te zien wat er allemaal op het forum te vinden is. Maar dit is zeker niet het laatste dat jullie van me zullen horen!
Plaats reactie