Vergilius - Hallo

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

vergilius
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 feb 2012, 10:33
Locatie: Leuven (België)

Vergilius - Hallo

Bericht door vergilius »

Mag ik me even voorstellen: ik ben van 1958, vrouw. Twee volwassen kinderen

Ik was vandaag op zoek naar info ivm het stomen en schillen van wilgentakken (grienden in Nederland genoemd?) en kwam per toeval hier terecht. Daar ik bezig ben om mijn eigen werkvloer te creeëren, de aankoop van een oud huisje (bouwjaar 1870-1900) met aankoop van agrarisch land bezig is en het geheel in het licht staat van ecologie, natuurbehoud, duurzaamheid enz, heb ik me hier 'ingeschreven'.

Ik heb 17 jaar ervaring in biologisch tuinieren op zeer kleine schaal waarbij ik niet alleen oogst maar ook zaadvorming (en het verzamelen van zaden) interessant vindt. 'Onkruid' en teeltgewassen samen, ik laat het toe en registreer de voordelen ervan. In de periode dat ik kippen heb gehouden, hebben ze natuurlijk gebroed. Eén van mijn motto's is: 'laat een mens en dier in zijn/haar waarde.'

Afhankelijk blijven van fossiele brandstoffen is voor mij voorbijgestreefd. Ik geloof in een productieve symbiose tussen mens en natuur voor wie dat wenst. Kleinschalig en de diversificatie vormt op zich een groot geheel. Zo zie ik het grosso modo.

M.a.w. ben ik voortdurend op zoek naar bruikbare info, soms heel vaak gespecifieerd. Nationale grenzen bestaan er voor mij alleen op papier. Inspiratie en info vind ik over de grenzen heen (kijk veel naar BBC en Arte en ...)

Ruimer genomen probeer ik op de hoogte te blijven van de toestand van deze planeet op vlak van economie, politiek, natuurbehoud, kleine projecten, wildreservaten, oude leefgemeenschappen. Teveel om op te noemen.

Als er vragen zijn?
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 19 nov 2012, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelfix, Cp mm
Plaats reactie