Stucwerk van leem

Omdat het bouwen met stro en leem zoveel facetten heeft is hier een speciaal forumonderdeel voor geopend.

Moderator: Moderators

Breena
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2015, 12:39

Stucwerk van leem

Bericht door Breena »

Hoi leden van dit forum

Ik ben vrij nieuw in ecoland, en wil heel graag mijn huisje wat ik gekocht heb zo ecovriendelijk mogelijk opknappen.

Ik ben een beetje op onderzoek uitgegaan en toen kwam ik bij leem uit voor de muren. Inmiddels heb ik de voordelen helemaal op een rijtje maar kleven er ook nog nadelen aan een leem stuklaag? Ik las ook dat je het kan afwerken met een bepaalde laag, is dit raadzaam of zijn dan de voordelen van de leem verdwenen?

Ik heb begrepen dat als je een beetje handig bent je gerust zelf de leem stuklaag op de muur kan aanbrengen. Is dat voor een vrouw ook te doen? Of kan ik het beter laten doen door een stukadoorsbedrijf.

Ik heb niet een heel oud huisje, is dat een probleem of maakt dat niet uit?

Groetjes Breena
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Stucwerk van leem

Bericht door Lieve »

Leem voorbereiden is echt wel zwaar werk, maar zelfs de kinderen kunnen meehelpen.
(een groot waterdicht zeil en veel voetjes)
Laag per laag aanbrengen is een goede spieroefening voor de arm en pols spieren.
Het is wel leuker als je niet alles alléén moet doen, dan word het waarschijnlijk wel héél zwaar.

Nooit begrepen waarom iets voor een vrouw minder doenbaar zou zijn.
Breena
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2015, 12:39

Re: Stucwerk van leem

Bericht door Breena »

Dank je voor je antwoord, ik begrijp dat ook niet zo hoor dat niet alles te doen is voor een vrouw. Tot nu toe heb ik alles in dit huisje zelf aangepakt.

Groetjes Breena
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Stucwerk van leem

Bericht door Dutch John »