Leempleister geschikt voor badkamer (muurverwarming)?

Omdat het bouwen met stro en leem zoveel facetten heeft is hier een speciaal forumonderdeel voor geopend.

Moderator: Moderators

polowonder
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2014, 09:10
Locatie: nabij Gent (Vlaanderen)

Re: Leempleister geschikt voor badkamer (muurverwarming)?

Bericht door polowonder »

Ik begin meer en meer interesse te vertonen voor het Variotherm Trockensystem.
Waar ik wat moeite mee heb is dat er bij elk register (plaat) twee koppelingen moeten komen, die dat later onder de vloer zitten.

Ik heb zo pas een mail naar de producent gestuurd, met de vraag of die panelen ook zonder de buizen leverbaar zijn.
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Leempleister geschikt voor badkamer (muurverwarming)?

Bericht door MaartenB »

Ik een eerdere post zeg je dat je er zeker van bent dat als je er cementlaag over de wandverwarming doet deze zal barsten. Waarom ben je hier zo zeker van? Denk je dat dit komt door de hogere temperaturen die je van plan bent te gebruiken in je wandverwarming (itt vloerverwarming)? Er wordt ook wel kalk gebruik (zie bijv http://www.wandverwarming.nl/fileadmin/ ... L_2011.pdf ). En als je alsnog bang bent voor scheurvorming zijn er vast wel flexibele lijmen en voegspul te krijgen voor de tegels zodat je hier geen last van hebt.
Zelf zit ik te denken aan wandverwarming in de douche op deze manier, behalve in de douchecabine. In de douchecabine dacht ik aan het droogbouw systeem (buizen door stalen platen) te gebruiken achter de tegels en (gips?) plaat. Op deze manier zal de douchecabine sneller op temperatuur zijn dan de rest van de badkamer, maar zal de rest van de badkamer wel wat warmte kunnen bufferen.
Plaats reactie