ISDE subsidie gehalveerd

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Supah
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017, 20:48

ISDE subsidie gehalveerd

Bericht door Supah »

Hallo allemaal,

zag het hier nog nergens staan of wellicht heb ik erover heen gelezen maar...

De ISDE subsidie is blijkbaar plots gehalveerd op 21 maart jongstleden. Was 2500 nu 1250 (basis).
Nu pis ik mooi naast de spreekwoordelijke pot :(
Meende dat subsidie alleen einde kwartaal kon worden aangepast.
Iemand meer info? Of misschien nog optie?
Kofi1
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mar 2019, 20:31

Re: ISDE subsidie gehalveerd

Bericht door Kofi1 »

Op de site van RVO
Wijzigingen subsidiebedragen

Op 20 maart 2019 is er een wijziging gepubliceerd voor de Investeringssubsidie duurzame energie (ISDE). Deze wijziging gaat per 21 maart 2019 in.

De marktprijzen van de biomassaketels, waarvoor ISDE-subsidie wordt aangevraagd, zijn in een korte periode fors gedaald. Hierdoor kunnen subsidiebedragen relatief hoog uitvallen ten opzichte van de aanschafkosten van een biomassaketel. Om overstimulering te voorkomen is het subsidiebedrag voor biomassaketels lager geworden.

Op de nieuwe apparatenlijst, die ingaat per 21 maart 2019, vindt u de bedragen per biomassaketel. Deze wijziging geldt voor alle ISDE-aanvragen van biomassaketels, dus zowel voor zakelijke partijen als voor particulieren.

Voor particulieren is er wel een overgangsbepaling opgenomen, omdat particulieren pas na aanschaf en installatie een subsidieaanvraag kunnen indienen. Voor particuliere aanvragers hanteert RVO.nl de subsidiebedragen van voor 21 maart 2019.

Dit geldt wanneer de biomassaketel voor 21 maart 2019 is aangeschaft, geïnstalleerd is en de subsidieaanvraag binnen 6 maanden na installatie is ingediend.
In de apparatenlijst zie je ook overwegend een halvering.
https://www.rvo.nl/sites/default/files/ ... 3-2019.pdf
Jelle86
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2018, 18:59
Locatie: Beuningen (OV)

Re: ISDE subsidie gehalveerd

Bericht door Jelle86 »

Potverdikkie,

Dat is geen mooi nieuws. Heb je net besloten eerst een zonneboiler te installeren en daarna de houtvergasser.
Had ik het maar andersom gedaan. Had een hoop geld gescheeld........😔
Plaats reactie