pv paneeltjes in beschermd dorpsgezicht

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ooievaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:04
Locatie: noord oost grunn

pv paneeltjes in beschermd dorpsgezicht

Bericht door ooievaar »

Toen wij jaren geleden ons huisje kochten heeft niemand ons verteld dat wij in een beschermd dorpsgezicht gingen wonen. Er was,en is ook geen
enkele reden waarom iemand dat zou denken, de verpaupering gaat snel, leegstand, laagwaardige erfscheidingen en twee prostitutie-gelegenheden ten bate van onze oosterburen.
De laatste jaren zijn hier steeds meer zonnepanelen gekomen, ongeveer tien procent van de huizen hebben ze. Voor de zekerheid heb ik bij de gemeente geinformeerd (oldambt), tot mijn grote verbazing mag het niet vergunningsvrij, er moeten geveltekeningen worden gemaakt en een vergunning worden aangevraagd. Ook moet ik de installatie door een prof laten aanleggen waardoor de kosten snel oplopen. Als de vergunning word afgewezen dienen er zoiezo leges te worden betaald. Ik vind dat dat riekt naar rechtsongelijkheid. Als de gemeente vind dat ons huis een publieke funktie heeft, zouden ze ons moeten belonen,niet bestraffen.
Heeft hier iemand ervaring met deze materie ?
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: pv paneeltjes in beschermd dorpsgezicht

Bericht door jwardenier »

Ik zou eens informeren bij hen waar al panelen liggen ,vragen hoe zij het hebben aangepakt .Bij ons mag ook niet veel landschapswaarde enz. toen ik een windmolen wou ,steigerden ze ook op het gemeente huis ,mocht niet .Later heb ik een kleintje gezet iets van 150 doorsnede ,windwijzer als ze er naar zouden vragen ,nooit last gehad dus wordt de volgende wat groter .
Kun je die paneeltjes niet ergens anders plaatsen schuur of afdak ,meestal is het buiten de gevel rooilijn wel goed .
Dakkapel voor mag niet ,achter vergunningvrij ,Vaak helpt een krui wagen ,wethouder die ecologisch denkt .
Hier onlangs een milieu controle gehad ,de controleur was ecologisch gericht ,alles was voor elkaar ,zou er een anders denkend iemand zijn geweest ,zouden ze over mijn manier van werken gestruikeld zijn .
Plaats reactie