Batch Box Rocket Project in Portugal

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floris
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2018, 05:12
Contacteer:

Batch Box Rocket Project in Portugal

Bericht door Floris »

Beste allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier maar heb inmiddels al wel meegebouwd aan vier Batch Box Rocket stoves. Twee als onderdeel van twee workshops in Nederland en de laatste twee heb ik gebouwd in Portugal, waar ik nu woon, samen met een aantal vrienden. Ik wil bij deze mijzelf en ons project even voorstellen.

Alvast een plaatje (bijna af):
Afbeelding

We zijn bezig met het opzetten van een Non Profit Organisatie. Het doel van de organisatie zal zijn om Batch Box Rocket Stoves over een zo breed mogelijk publiek te verspreiden. Dit doen we om luchtverontreiniging tegen te gaan en om werk te creëren maar ook omdat we Batch Rockets zo onwijs tof vinden. Dit is onze website: http://www.batchrocket.pt/. Het is nog vrij simpel maar we hebben grootse plannen. Als je je inschrijft op de nieuwsbrief dan houden we je op de hoogte.

Verder hebben we een facebook pagina waar je ons ook op kan volgen, daar staan meer foto's en filmpjes en regelmatige updates van waar we ons mee bezig houden.

In sketchup hebben we een ontwerp gemaakt waarvan hier een filmpje:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0HoPggh8GZc[/youtube]

Inmiddels hebben we het veegluik vervangen voor een glazen potje waarvan we de onderkant hebben afgehaald en zijn er daardoor nog enkele aanpassingen gedaan, maar voor de rest hebben we ze zo gebouwd.

We zijn nu op zoek naar mensen die in het project willen investeren en daarom hebben we een open dag georganiseerd om mensen over ons project en de BatchRocket te informeren:
Afbeelding

Het was heel succesvol, iedereen was heel enthousiast en had heel veel vragen. We hebben anderhalf uur de aandacht vast weten te houden en kregen een staande ovatie na afloop, ontzettend gaaf. En er aijn een paar mensen naar voren gekomen om ons te steunen dus dat is helemaal mooi.

Als je nog meer foto's wil bekijken van de opbouw dan kan je die hier

Ik hoor hieronder graag jullie feedback.

hartelijke groet, Floris
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Batch Box Rocket Project in Portugal

Bericht door pelletpower »

Goed bezig Floris!
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Batch Box Rocket Project in Portugal

Bericht door Pietje »

Vegen met de stofzuiger? Ik vind dat potje wel heel mooi low tech!

Goed project!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batch Box Rocket Project in Portugal

Bericht door kockie »

Kun je ook een portugese vertaling regelen voor batchrocket.eu? Dan kan die site ook weer uitgebreid worden met een extra taal.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Floris
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2018, 05:12
Contacteer:

Re: Batch Box Rocket Project in Portugal

Bericht door Floris »

kockie schreef: 03 mei 2018, 19:41 Kun je ook een portugese vertaling regelen voor batchrocket.eu? Dan kan die site ook weer uitgebreid worden met een extra taal.
Goed idee! Op dit moment zitten er nog geen portugezen vast in ons team maar die hopen we wel snel te vinden. Voor vertaalwerk maar ook voor communicatie met instellingen en overheid. Ik hou het in mijn achterhoofd. Wellicht dat het een goede manier is om bekend te worden met de techniek achter de stove.
Plaats reactie