Hout-CV met automatische ontsteking?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Hout-CV met automatische ontsteking?

Bericht door Brit »

Hallo allemaal,

Ik wil in een volgend huis een hout-CV met zonneboiler om mee te verwarmen.
Nou lijkt het me wel handig als deze hout-CV een automatische (gas)ontsteking heeft, zodat hij aangaat als het echt nodig is. Dit zou naar mijn idee een hoop hout schelen wat uit voorzorg wordt verstookt en het te verbruiken gas is dan nihil in vergelijking met een HRketel, of zelfs van biogas te maken.

Mijn vraag is of er zo'n zelfontstekende hout-CV bestaat, want ik kan er geen vinden op het net. :evil:

Groeten Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Hout-CV met automatische ontsteking?

Bericht door Pigion »

Pellet houtkachele en kachels voor kloofhout met vergassing ontsteken automatisch met een hete föhn. Dat kost wel stroom. Daarom worden dat soort kachels vaak met een warmwateraccumulator gecombineerd. Dan heb je minder starts.
Pigion
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Hout-CV met automatische ontsteking?

Bericht door Brit »

Hoi pigion,

Een CV voor kloofhout is waar mijn voorkeur naar uitgaat. Kan je ook aangeven welke fabrikant en/of leverancier deze heeft?

groet Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
luigi
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 dec 2007, 19:58
Locatie: Boissy St Léger ( France )
Contacteer:

Re: Hout-CV met automatische ontsteking?

Bericht door luigi »

Hello Brit ,

Ga even zien op de site http://www.jolly-mec.it
Ik heb hun gezien op een beurs in Parijs
Zij hebben een grote waaier van houtbranders
combinatie hout - gas
combinatie hout - pellets
combinatie hout - warm water ketel en/of zonneboiler
vermoedelijk zal daar wel een automatische onsteking in steken

groetjes luigi
hello, hier ben ik , net als jullie op zoek naar ecologische alternatieve energieën , alle ideën zijn dus welkom . Zelfs combinaties kunnen tot goeie resultaten leiden .
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Hout-CV met automatische ontsteking?

Bericht door Pigion »

Ik ben niet zo goed in merken. Veel info kan je vinden op http://www.haustechnikdialog.de, werkelijk een zeer goed forum op gebied van alle soorten verwarming.
Daarnaas is er een duits tijdschrift, komt eens per 2 maanden uit, ook zeer goed. Op het forum vind je wel de naam van dit blad.
Pigion
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Hout-CV met automatische ontsteking?

Bericht door Brit »

Bedankt Pigion, maar mijn Duits is zodanig slecht dat ik daar niet verder kom. Nu is het waarschijnlijk zo dat ze in Duitsland en Oostenrijk hier al veel verder mee zijn, want de meestbelovende sites waren uitsluitend in het Duits, en daar kom ik niet uit!

En Luigi, die hout/gas verbranding die ze daar bedoelen is waarschijnlijk het vergassen van hout, want ik lees nergens iets over aardgas- of biogas-aansluitingen of zo.
Misschien ook maar eens een beursje gaan bezoeken, dan kan ik direct vragen stellen aan de fabrikanten en exporteurs. Weet iemand nog een goed beursje in de buurt..... :D

Groetjes Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Plaats reactie