Installeren warmte pomp

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PeteBro
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2017, 11:40

Installeren warmte pomp

Bericht door PeteBro »

Goede morgen,

Ik maak al een aantal jaren gebruik van een warmte pomp. Helaas liep deze warmtepomp op 220V en regelmatig vlogen de stoppen eruit. Nu heb ik een warmte pomp ontvangen die op 380V werkt.

Ik zoek iemand die deze warmte pomp kan aansluiten. Ook moeten er een aantal convectoren worden aangesloten. De leidingen liggen er allemaal al. Dit moet in Apeldoorn gebeuren. Kunt u, of weet u iemand die deze aansluiting kan verzorgen, zou ik dat graag horen.

Met vriendelijke groeten,

Peter Broekman
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Installeren warmte pomp

Bericht door Pietje »

Hoewel er hier een aantal mensen zijn die veel van installatietechniek weten, zijn er hier ook een aantal mensen die een warmtepomp niet zo duurzaam vinden...

Misschien kun je beter op een site die probeert vraag & aanbod samen te brengen een oproep plaatsen.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Installeren warmte pomp

Bericht door Pigion »

Als de stoppen eruit vliegen, dan moet je eerst eens je neus steken in de meterkast. Wat is de capaciteit van de electrische aansluiting van je huis. Ik weet niet wat standaard is bij jullie. Met capaciteit bedoel ik het amperage van de hoofdzekeringen. In Nederland ia 1 x 40 A of 3 x 25 A redelijk standaard. Wil je een aansluiting met meer vermogen, dus hogere amperage van de hoofd-zekering, dan betaal je fors meer vast recht. Op 1 x 40 A zal het krap worden. Dat ligt ook aan de verdeling over de diverse groepen en waar de grote verbruikers op staan. Deze hebben veelal een eigen groep. Zit dat allemaal goed, dan moet je eens kijken of de bestaande warmtepomp met "soft-start" kan aanlopen. Andere mogelijkheid automatische beperking van het vermogen als je over een ingestelde grens dreigt te gaan.
- wordt er electrisch gekookt?
- electrische boilers? of electrische doorstromers?
- wasdroger?
- etc. etc.
-vermogen WP, piek aanloopstroom.electrische elementen????
Pigion
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Installeren warmte pomp

Bericht door JantjeV8 »

Ontvangen ? Zo maar? Daar is toch ook iets aan vooraf gegaan? Mot gekregen met de installateur?
Plaats reactie