meest gezonde vloer

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: meest gezonde vloer

Bericht door Ernest Dubois »

Vinyl, net zoals nylon in je sokken is een kunststof gemaakt van aardolie. Aardolie is een niet hernieuwbaar grondstof die als het gebrand is gassen vrijlaat die bijdragen aan de opwarming van de aard dus gezond is het niet.
Werken, das leuk.
vbd1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:44

Re: meest gezonde vloer

Bericht door vbd1 »

nee maar het laat die gassen normaliter toch niet vrij? of komt er sowieso wat vanaf?


momenteel heb ik nog steeds laminaat (nog geen geld voor hout),ik ben nog steeds vrij moe, ik vertrouw dat laminaat voor geen meter.


volgens mij zit er trouwens ook formaldehyde in mijn bed (van beter bed)
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: meest gezonde vloer

Bericht door Ernest Dubois »

Ja in de meeste stoffen, lakens, kussens matrassen enzovoorts enzovoorts zit dat spul. Als je te veel over nadenken wordt je gek van, als je rijk ben koop je de duurder stof zonder rotzooi.
Werken, das leuk.
vbd1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:44

Re: meest gezonde vloer

Bericht door vbd1 »

Ernest Dubois schreef:Ja in de meeste stoffen, lakens, kussens matrassen enzovoorts enzovoorts zit dat spul. Als je te veel over nadenken wordt je gek van, als je rijk ben koop je de duurder stof zonder rotzooi.
in mijn matras zit niks..

maar ik baal wel van mijn laminaat door mijn hele huis.


maargoed ik heb uitvoerig geinformeerd en er is mij verteld dat het binnen de N1 norm valt dus daar moet ik dan maar vanuit gaan.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: meest gezonde vloer

Bericht door JantjeV8 »

Ik weiger te geloven dat uw persoonlijke klachten ook maar iets met de vloer van doen hebben, anders dan het placebo effect.
vbd1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:44

Re: meest gezonde vloer

Bericht door vbd1 »

JantjeV8 schreef:Ik weiger te geloven dat uw persoonlijke klachten ook maar iets met de vloer van doen hebben, anders dan het placebo effect.
ok. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
vbd1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:44

Re: meest gezonde vloer

Bericht door vbd1 »

verder nog iemand op- en/of aanmerkingen?
Liesbet Helson
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2017, 15:44

Re: meest gezonde vloer

Bericht door Liesbet Helson »

Wij hebben boven ook laminaat. Het blijft een alternatief voor hout en dat voel je ook... Hout dus :)
Plaats reactie