Inertie massakachel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Inertie massakachel

Bericht door ritsaert snijder »

Hans, is goed! Bedankt.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Inertie massakachel

Bericht door Pietje »

Sorry, Hans, ik ga nog heel even door. Opnieuw vind ik dat eea rechtgezet moet worden.
ritsaert snijder schreef:Tsja..... moedeloos wordt ik er ook van, na al die jaren nog nooit enige blijk van kritische zelfreflectie.
Ik ben zeer zeker bereid tot zelfreflectie. Maar... dan moet datgene wat mij verweten wordt, wel enig hout snijden. En dat doet het niet. En deed het in het verleden ook niet.

Ik heb geen moeite met Ritsaert. Ik reageer enkel op zijn (vermeende) onjuistheden. De rest laat ik aan de lezer over.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Inertie massakachel

Bericht door dormos »

Er zit duidelijk een hoop oud zeer aan beide kanten
En deed het in het verleden ook niet
I rest my case..

Groet,

Hans
wolkje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:18

Re: Inertie massakachel

Bericht door wolkje »

Eindelijk eens tijd gemaakt om door mijn papierwerk te zoeken. Ik heb mijn grondplan hier in bijlage toegevoegd. Ik zie net dat de maten niet goed leesbaar zijn. De binnenomtrek is 8x8 m. Als er meer detail nodig is, dan kan ik nog wel iets fabriceren. De kachel zou in het midden rechts tegen de buitenmuur moeten komen.

De cijfers van het EPB-verslag:

E-peil = E34
K-peil = K18
E-behoefte verwarming = 14,74 kWh/m2
E-behoefte voor koeling = 4,61 kWh/m2

Is dit voldoende om iets zinnig te zeggen over type, vorm, massa, volume, inertie, kleur, geur, smaak, ... van de kachel (of ander verwarmingstoestel) dat ik best kies?
Bijlagen
Grondplan
Grondplan
Plaats reactie