Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Jacobs Kachels
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:35

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door Jacobs Kachels »

Ik vind die prity niet echt een plaatje om in de huiskamer te zetten!

Hier wat kachels die er een stuk mooier uitzien en zeker zoveel kw's leveren! :D Allen voorzien van een "wrap around boiler" (zijkanten, achterkant en bovenkant) voor optimale warmte overdracht naar het cv water toe! Engelse kwaliteit, en geen chinese rommel!


Een moderator wijzigde dit bericht:

Verwijderd ivm plaatsing voor reclamedoeleinden
jvg
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:23

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door jvg »

Het is overigeens geen goedkope chinese rommel, het zijn bulgaarse goedkope kachels. Ik vind sommige modellen er niet verkeerd uitzien, maar dat lijkt me een persoonlijk iets.
Dat Jacobs kachels ze niet zo mooi vind zal vast iets te maken hebben met het feit dat de kachels die hij verkoopt een stuk duurder zijn. :oops:
Verkopen doe je niet door de concurrent af te kraken :wink: maar door je toegevoegde waarde voor dat prijsverschil te benadrukken...... en dan nog is het de vraag of klanten er 300% meer voor over hebben.
Jacobs Kachels
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:35

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door Jacobs Kachels »

Een moderator wijzigde dit bericht:

Ook alleen een reclameuitroep.
Ernst
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2008, 12:04

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door Ernst »

Ik heb zelf een kachel bij Prity kachels gekocht en ben er wel tevreden over. Ik heb hem nog niet zo lang en ben dus nog wat aan het experimeteren.
Ik heb alleen nog een installatie probleempje met mijn extra pomp.
Door de locatie van de kachels staat en de houtkachel en de cv ketel nu aan de retour te zuigen.
Ik heb nu een aanloop thermostaat aldaar besteld en dan zal dat stukje wel opgelost zijn.

Ik weet niet hoe dit forum werkt maar volgens mij is dit pure reclame van jacobs kachels en wat al eerder genoemd was kan je beter zorgen dat je betere producten en service leverd dan andere afkraken.
Bovendien als ik op jacobs kachels website kijk dan is de pagina niet actief dat zou mij niet aansporen om bij zo een bedrijf iets te kopen als je niet eens je website draaiende kan houden.

gr Ernst
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door kockie »

Ernst schreef:Ik weet niet hoe dit forum werkt maar volgens mij is dit pure reclame van jacobs kachels en wat al eerder genoemd was kan je beter zorgen dat je betere producten en service leverd dan andere afkraken.
Helemaal mee eens. Dhr Jacobs was door mij al aangesproken om zijn postgedrag aan te passen. Dat heb ik nu maar even voor hem gedaan....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
jd3
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2009, 20:12

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door jd3 »

Hallo,

Ik heb mijzelf net aangemeld op dit forum omdat ik in overweging van een houtgestookte cv zit. Wie weet hoe het feitelijk zit met de gasgestookte combi ketel? Valt deze snel in storing, of moeten hier aanpassingen op aangebracht worden. Op dit moment hangt er bij mij een Remeha W 28 eco, en die zou ik graag in combinatie aansluiten op de cv-haard. Op internet kom ik regelmatig tegen dat er een Laddomat 21 tussen zou moeten, en dat er een wateraansluiting op aangebracht moet worden. Wateraansluiting op een cv installatie is dit wel verstandig met legionelle bacterie? Heeft er toevallig ook iemand ervaring met tapwater warmgestookt door de hout kachel.
Wie kan mij voorzien van een goede gebruikersreferentie en een degelijk aansluitschema, zodat ik beslagen ten ijs kan komen ten tijde van uitvoering. Ik heb overigens ook prijsopgave gedaan bij de al eerder beschreven leverancier uit goes. (Houtzagerij Versluijs)

In afwachting op reactie.
Gebruikersavatar
John O
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2006, 23:42
Locatie: Oisterwijk

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door John O »

jd3 schreef:Hallo,

Ik heb mijzelf net aangemeld op dit forum omdat ik in overweging van een
Bij deze een heel 'laat' welkom!
jd3 schreef:houtgestookte cv zit. Wie weet hoe het feitelijk zit met de gasgestookte combi ketel? Valt deze snel in storing, of moeten hier aanpassingen op aangebracht worden. Op dit moment hangt er bij mij een Remeha W 28 eco, en die zou ik graag in
Het in storing vallen van een gasketel zou niet moeten voorkomen, mits de aansluiting van de hout-cv op de juiste manier gebeurd.
jd3 schreef:combinatie aansluiten op de cv-haard. Op internet kom ik regelmatig tegen dat er een Laddomat 21 tussen zou moeten, en dat er een wateraansluiting op
Die Laddomat, daar was ik ook nieuwsgiering naar: http://www.slatevalleyboilers.com/PDFfi ... ochure.pdf
jd3 schreef:aangebracht moet worden. Wateraansluiting op een cv installatie is dit wel verstandig met legionelle bacterie? Heeft er toevallig ook iemand ervaring met tapwater warmgestookt door de hout kachel.
De wateraansluiting waar vaak over gesproken wordt is een noodvoorziening die bedoeld is om de hout-cv te beschermen tegen oververhitting als er geen cv-circulatie meer plaatsvindt. Dit heeft niks te maken met drinkwater verwarming. Wat trouwens goed mogelijk is met een hout cv. Die aansluiting kan op de laddomat, met van een drukvulsysteem, in het ketelcircuit dan een drukoverstort om de stoom af te blazen... Zie de laddomat pdf...
jd3 schreef: Wie kan mij voorzien van een goede gebruikersreferentie en een degelijk aansluitschema, zodat ik beslagen ten ijs kan komen ten tijde van uitvoering. Ik he
Hier (http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... &sk=t&sd=a) is sprake van een document met voorbeelden. Bekijk dat eens. Er zijn wel meer voorbeelden te vinden, ook op dit forum. ook de water aansluiting is heel vaak besproken, door voor- en tegenstanders :)
Groetjes, John
jd3
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2009, 20:12

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door jd3 »

Hoi

Je geeft aan dat de cv niets te maken heeft met drinkwater/warm tapwater. Dit ben ik ook met je eens maar er zou feitelijk wel een koud waterleiding op aangesloten moeten worden. Dit ter voorkoming van het koken van het systeem. In theorie zou het er op neer kunnen komen dat de waterleiding koelwater moet leveren om oververhitting van het cv systeem te voorkomen. Ik vraag me echter af of dit wel mag en kan om een waterleiding op de ringbuis van de cv aan te sluiten. Er zit wel een afsluiter/klep tussen maar het vieze cv water zou in de de schoon waterleiding kunnen komen. Dit zou hetzelfde zijn wanneer je het toilet op regenwater/bronwater aansluit en er een driewegkraan tussenzet zodat je ten alle tijde kan overschakelen op het waterleidingnet in geval dat de eigen watervoorziening niet toereikend is, dit mag volgens de regels ook niet.

De Laddomat is in mijn beleving niet meer dan een gestuurde klep die de pomp aan/uit schakelt. Hij meet het inkomende water en het uitgaande en aan de hand daarvan zal hij schakelen. Het lijkt mij een dure oplossing als je zelf een pomp hebt liggen, kun je daar volgens mij ook een klep/thermisch ventiel op aansluiten, met daarnaast een gradenmeter in de retour en aanvoer, zodat je ten alle tijde het proces kunt controleren/beheren.

De extra pomp moet die op de retour of op de aanvoer worden geplaatst en voor dat het de kachel ingaat of als het eruit komt?

Iets wat mij nou niet duidelijk is of de bestaande ketel met een by-pass omgeleid moet worden of dat hij er 'gewoon' tussen blijft hangen met de thermostaat die dan zeer laag staat en geen warmte aan de gasketel vraagt. Het water wordt immers dan verwarmt door de houtkachel en komt al warm in de ketel aan zodat hij hier niet aan moet verwarmen. Mijn vraag hierbij is of de ketel dan niet in storing valt daar er tegenwoordig veel regeltechniek in het kastje zit. Hoe zijn hier de ervaringen en oplossingen bij.

groet,

Jeroen
Gebruikersavatar
John O
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2006, 23:42
Locatie: Oisterwijk

Re: Wie kent deze houtkachel met CV aansluiting????

Bericht door John O »

jd3 schreef:Hoi

Je geeft aan dat de cv niets te maken heeft met drinkwater/warm tapwater. Dit ben ik ook met je eens maar er zou feitelijk wel een koud waterleiding op aangesloten moeten ...
in geval dat de eigen watervoorziening niet toereikend is, dit mag volgens de regels ook niet.
Om dat toilet als voorbeeld te nemen, je zou aan de andere zijde van de stortbak een tweede vlotteurcombinatie in het toilet kunnen zetten, en deze aansluiten op het grijswater. Dat mag wel en je hebt toch de keuze tussen drink en grijswater.

Ik weet niet precies wat de aansluit voorschriften zijn voor de koelleiding voor de kachel maar ik verwacht een onderbroken verbinding, zoals deze (http://www.wattsindustries.com/story01. ... =4&ID=1222).

Als je over de legionella zorg spreekt speelt er nog wat anders. Deze aansluiting is een beveiliging, dat betekent dat deze bij normaal gebruik, NIET gebruikt wordt en dus dood en stilstaand water bevat. Om doorspoeling te garanderen zal in deze leiding een verbruiker geplaatst moeten worden, zoals een toilet. Het dode stuk naar de afsluiter zal minder dan 15 cm moeten zijn. Dit is trouwens een standaard waterleiding voorschrift... Al jaren...
jd3 schreef: ...
schakelen. Het lijkt mij een dure oplossing als je zelf een pomp hebt liggen, kun je daar volgens mij ook een klep/thermisch ventiel op aansluiten, met daarnaast een ...
Ja, dat kan natuurlijk. Het gaat om het effect, niet het product. Ik heb trouwens geen idee wat dat ding kost...
jd3 schreef: De extra pomp moet die op de retour of op de aanvoer worden geplaatst en voor dat het de kachel ingaat of als het eruit komt?
Geen idee welke pomp je bedoelt... Als het om de houtcv pomp gaat. Ik denk dat die aan de perszijde moet omdat de zuigzijde weleens stoom ipv water zou kunnen hebben...
jd3 schreef: Iets wat mij nou niet duidelijk is of de bestaande ketel met een by-pass omgeleid moet worden of dat hij er 'gewoon' tussen blijft hangen met de thermostaat die dan zeer laag ...
In die duitse schema's is de gasketel in serie aangesloten zonder pomp. Dat gaat met onze toestellen vaak niet. Teveel weerstand maar er zit ook een pomp in. Er moet dus een cascadeopstelling gemaakt worden, liefst met een open verdeler.
In die andere tread zit ook een schema van een open verdeler, met een cascade opstelling.
Groetjes, John
Plaats reactie