Subsidie biomassa / houtvergasser

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Supah
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017, 20:48

Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door Supah »

Hallo iedereen,

ben hier nieuw op het forum, maar zit al een tijdje na te denken om een houtvergasser aan te schaffen.
Ik zat te denken aan een attack slx55kw maar nu zag ik vanavond een ketel van attack dpx 80kw.
Deze wil ik aansluiten op 2 x 2000l buffertanks. Wil hier mijn bedrijfshal + woning mee verwarmen (vloerverwarming).

Hierin speelt ook met name de subsidie een rol:

Attack SLX55
Kost € 3500
Subsidie € 4095

Attack DPX80
Kost € 5900
Subsidie € 6900

Nu heb ik de volgende vragen:

1) krijg ik echt zoveel subsidie? Dus ik krijg geld toe? (snap wel dat installatie etc er nog wel bij komt)
2) Deze ketels staan bij BB hout cv(voorheen slovakheating) te koop, heeft iemand hier ervaring mee? Zag de naam slovakheating wel voorbij komen met de zoekfunctie maar niet met een beoordeling of dergelijke.
3) Met de 80 heb ik wel redelijk overcapaciteit, zou ik dan toch de 55kw moeten nemen? (ben ong. 50kw nodig)
4) BB hout cv installeren ze niet meer vanwege de drukte, nu raden zij mij heatconsult aan. Iemand hier ook ervaring mee?

Hoop dat jullie mij hier verder kunnen helpen.

Gr. D. Ferwerda
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door kockie »

Hmmm, voor dat geld kan ik de mijne wel vervangen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Supah
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017, 20:48

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door Supah »

kockie schreef:Hmmm, voor dat geld kan ik de mijne wel vervangen....
ja in vervangingsmarkt had ik het al lang gedaan, dan krijg je gewoon geld toe...

Heb gesproken met anton van bb hout cv en moet zeggen het komt wel vertrouwd over. Klinkt in ieder geval alsof hij heel goed weet wat hij doet.
Ze hebben sinds kort ook een showroom dus ga eerst wel even poolshoogte nemen om tot een besluit over te gaan. Zal jullie hier wel op de hoogte houden.

Mochten jullie meer info hebben hoor ik het graag.
wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door wbe »

ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
zit er namelijk zelf ook over te denken om een hout vergasser te kopen en dan kom je bij de vraag welke. Attack komt daarbij ook in beeld net zoals Atmos maar welke nou beter is heb ik geen idee van.

Groet Watze
Supah
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017, 20:48

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door Supah »

Excuus, alweer een hele tijd geleden hier een topic gepost... maar alles staat!

Dik tevreden met het advies en stook inmiddels naar behoren.
heb de 55kW geplaatst met 4000L buffer totaal.
Heb nu ook nog een 200L boiler erbij geplaatst met een elec spiraal om ook warm water in de zomer te kunnen gebruiken.
Anton heeft de ketel hier zelf afgeleverd en toen gelijk ook nog even gekeken hoe alles kwam te staan en aan de hand hiervan mij een aansluit tekening gegeven en uiteindelijk hebben wij het eenvoudig zelf kunnen doen.
Nadat we zelf geinstalleerd hebben is Anton geweest voor controle en kregen we bewijs van juist installatie.
Factuur en bewijsje opgestuurd en had binnen 4 weken de subsidie op mijn rekening!
Ik ben in ieder geval blij met mijn installatie.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door Sandman79 »

Fijn voor de terugkoppeling! :)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door kockie »

Supah schreef: 06 jul 2018, 10:38Anton
Ik wacht al tijden op antwoord op een mail...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Supah
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017, 20:48

Re: Subsidie biomassa / houtvergasser

Bericht door Supah »

sorry, kreeg geen notificatie maar mail is verstuurd. excuus!
Plaats reactie