discussie veiligheid open/gesloten installatie

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

hanskraayeveld
Berichten: 709
Lid geworden op: 04 okt 2015, 14:49

Re: discussie veiligheid open/gesloten installatie

Bericht door hanskraayeveld »

dormos schreef:Mijn spullen hebben weinig met mijn identiteit te maken, dus wat iemand van mijn spullen vindt boeit mij niet zo. Kritiek op je spullen zou je in mijn optiek niet zodanig moeten raken dat je het nodig vindt om op anderen af te geven.

Ontleen je veel van je identiteit aan spullen, en raakt kritiek daarop je heel erg dan zou ik me daar eens op bezinnen.

Groet,

Hans
Het is gewoon een manier, mijn manier welteverstaan. En ik verweer me ertegen, en vecht als een hond. Op een eerlijke manier. En ik erger me aan anderen, en anderen (waaronder jij) aan mij.
En ik besef me dat terdege.
Maar het lijkt wel of jij je erboven voelt staan.
Dus ik ga me bezinnen of ik teveel identiteit ontleen aan mijn spullen.
Als jij je dan wil realiseren dat iemand die zo reageert misschien wel een heel terechte reden heeft om zo te reageren.

Maar terug naar het onderwerp.

Ik geloof dat ik mn zegje wel gedaan heb.
Zou graag nog een keer met cp erover willen stoeien.
Ik vraag me af welke ervaringen hij dan heeft.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: discussie veiligheid open/gesloten installatie

Bericht door Paul Joosten »

Er zijn veel mensen met een gebruiksaanwijzing en CP heeft zeker ook de zijne. Helaas is hij daardoor al geruime tijd van dit forum verdwenen. Ook een alternatief forum heeft hij verlaten vanwege gezondheidsredenen. Ik vrees dus dat we zijn (door mij hogelijk gewaardeerde) bijdragen dus verder moeten ontberen.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: discussie veiligheid open/gesloten installatie

Bericht door Johndc »

Wat een lawaai weer op dit forum! :lol:
En om mijn steentje bij te dragen... vroeger had ik ook een drukloos systeem met alle toeters en bellen (buffertank, Ladomat, platenwisselaar enz.)
Ik heb al die "bazaar" er tussenuit gesmeten en gewoon alles op druk gezet. Resultaat...een pak meer efficientie in verbruik. Overkoken/stoomvorming? Kan gewoon niet of je moet al héél dom bezig zijn met bv. maar te blijven laden in de verlengde rocket 177. Meestal brand hier echter mijn eigenbouw SZ brander die voll. automatisch werkt. Dus dag en nacht lekker warm zonder echt omkijken.
Mijn conclusie...geef mij maar een "op druk" systeem, is voor mij vele malen beter! :wink:
Plaats reactie