Nieuwe vloerverwarming

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
faith
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2017, 10:23

Nieuwe vloerverwarming

Bericht door faith »

Wat is de beste keuze voor vloerverwarming.

Ik heb een serre aangebouwd van 18 m2 nu wil ik daarin vloerverwarming.
Nu heb ik de keuze uit:
-Vloerverwarming aangesloten op mijn CV,
-Elektrische verwarming in de dekvloer
-Elektrische verwarming op de dekvloer.
De serre staat in open verbinding met de woonkamer die verwarmt wordt met CV radiatoren.
Wat is nu de beste keuze.


Mvgr,
Henk
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door ritsaert snijder »

vloerverwarming op de cv maar dat is afhankelijk van je cv installatie....
heb je LTV?
zo nee kan je dan de vloerverwarming op de retour van een radiator aansluiten?
zo ja is dan de watertemperatuur laag genoeg?
groet!

Ritsaert
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door jwardenier »

Bij ons verwarmt de serre de woonkamer in voor en na seizoen , in de hartje winter met koud mistig weer enz . zal je er tegen moeten stoken om de serre enigszins op temp te houden ,in de zomer is een serre vaak een oven .
Zou je er niet beter voor kunnen kiezen om de serre onverwarmd te houden en warmte te winnen indien mogelijk .
Vanmiddag heeft bij ons de schuifdeur open gestaan naar de serre ,de kachel op accu stand 22 gr in de woonkamer .
Bij ons staat de serre zuid west ,enkel glas .
Ik zou me kunnen voorstellen dat met een zwarte tegel en een leidingwerk een dergelijke serre een buffer mee verwarmt .
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door Ruuben »

faith schreef:Wat is de beste keuze voor vloerverwarming.

Ik heb een serre aangebouwd van 18 m2 nu wil ik daarin vloerverwarming.
Nu heb ik de keuze uit:
-Vloerverwarming aangesloten op mijn CV,
-Elektrische verwarming in de dekvloer
-Elektrische verwarming op de dekvloer.
De serre staat in open verbinding met de woonkamer die verwarmt wordt met CV radiatoren.
Wat is nu de beste keuze.


Mvgr,
Henk
Op CV aansluiten.
JantjeV8
Berichten: 4035
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door JantjeV8 »

Vertel eens wat meer over de bouw van de serre, waar bestaat hij uit e.d.
faith
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2017, 10:23

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door faith »

ritsaert snijder schreef:vloerverwarming op de cv maar dat is afhankelijk van je cv installatie....
heb je LTV?
zo nee kan je dan de vloerverwarming op de retour van een radiator aansluiten?
zo ja is dan de watertemperatuur laag genoeg?
De CV ketel is een Nefit HR waar ik de water temperatuur kan instellen 35 a 40 oC is geen probleem
faith
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2017, 10:23

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door faith »

jwardenier schreef:Bij ons verwarmt de serre de woonkamer in voor en na seizoen , in de hartje winter met koud mistig weer enz . zal je er tegen moeten stoken om de serre enigszins op temp te houden ,in de zomer is een serre vaak een oven .
Zou je er niet beter voor kunnen kiezen om de serre onverwarmd te houden en warmte te winnen indien mogelijk .
Vanmiddag heeft bij ons de schuifdeur open gestaan naar de serre ,de kachel op accu stand 22 gr in de woonkamer .
Bij ons staat de serre zuid west ,enkel glas .
Ik zou me kunnen voorstellen dat met een zwarte tegel en een leidingwerk een dergelijke serre een buffer mee verwarmt .
Ik heb een serre met een dak van sandwichplaat dus geen glas, hij staat ook op het zuidwesten maar ga er wel screens voor hangen. De warmte van de woonkamer is volgens mij genoeg om de serre me te verwarmen. Maar ik wil graag in de winter net de kou uit de vloer hebben. Zeg maar als bijverwarming.
faith
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2017, 10:23

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door faith »

JantjeV8 schreef:Vertel eens wat meer over de bouw van de serre, waar bestaat hij uit e.d.
De serre bestaat uit 2 glaswanden 1 van 4.0 m en 1 van 4.5m. Hoog 2.2m. Op het zuidwesten, de andere 2 wanden zijn de buitengevels van de woning. De serre zelf is gemaakt van aluminium profielen.
Alles is geïsoleerd vloer 10 cm piepschuim, alles dubbel glas HR+++, Het dak is gemaakt van sandwichplaat om het in de zomer niet te warm te maken met eenzelfde isolatiewaarde als het glas
Hij is tegen de woonkamer aan gebouwd en binnenkort gaat de schuifpui eruit gebroken worden zodat hij 1 is met de woonkamer
De CV radiatoren in de woonkamer/keuken leveren genoeg warmte om de serre erbij te verwarmen. Maar ik wil graag in de winter de kou uit de vloer hebben zodat het ook in de serre lekker vertoeven is
In de zomer hopen we de warmte weg te halen door aan de buitenkant screens te monteren
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Nieuwe vloerverwarming

Bericht door ritsaert snijder »

faith schreef:De CV ketel is een Nefit HR waar ik de water temperatuur kan instellen 35 a 40 oC is geen probleem
Maar heb je dan voor de rest van je huis geen heter water nodig? Als de rest van je huis vol hangt met radiatoren kan je dit stukje vloerverwarming in de retour plaatsen. Daarmee kan je er voor zorgen dat het water niet te heet wordt. Het is dan de kunst om het op de juiste plek af te tappen. Voordeel is dat deze warmte bijna gratis kan zijn (je hebt een HR ketel en je stookt nog niet op een lage temperatuur) als je op deze manier je retourtemperatuur weet te verlagen. Je gaat namelijk je rookgassen verder terugkoelen en je haalt dan meer warmte uit de rookgassen,
groet!

Ritsaert
Plaats reactie