Ik zou eens naar een bijeenkomst voor starters gaan, de KvK organiseert zoiets wel vaker maar ook banken doen dat wel eens. Dan krijg je een beter gevoel waar je rekening mee moet houden.
Maak ook eens een Excel waarin je realistische benodigde investeringen, kosten En omzet opneemt om te kijken wat er voor jou over blijft en of dat voldoende is. Dat vind ik als is het enkel maar indicatief een fijne manier om te achterhalen waar de schoen wringt. Haal ik mijn streef uurloon wel, kan ik die m3 eiken echt afzetten voor $100, hoeveel tijd, materiaal etc heb ik nodig om tot een verkoopbaar product te komen? Wat zijn je vaste lasten? Je hoeft ons geen antwoord op al die vragen te geven, het zijn enkel overdenkingen
Ik zou zelf eerst een rijbewijs en minimaal een zaagcursusje (lichte vellingen bij citaverde of inverse volgen) en een flora fauna certificering niveau 1 plus je BE rijbewijs.
Niet om je te ontmoedigen, maar een 50cc quad is niet meer profi dan een fiets. Misschien dan sparen voor een simpele kleine tractor. Een oudere international of mccormick met 25+pk. Als hij technisch maar in orde is.
(Naast mijn baan ben ik ook als zzper actief, ook in het bos, ik woon n dorp verder)