Vorig seizoen heeft de bliksem er voor gezorgd dat er een nieuwe regeling op de ketel mocht komen

echter de nieuwe regelaar werkt veel efficiënter dan de oude ten aanzien van de buffer.
De ketel heeft een elektrische driewegklep in de retour en de regeling kan er daarmee voor zorgen dat de
uitgaande ketel temperatuur rond de 80 graden zit.
Hierdoor wordt de buffer beter geladen dan voorheen.
Nu het probleem : ik heb 3 buffers in serie staan te weten 2 kleine buffers en 1 grote , de kleine als eerste (heet) en de grote als laatste hier zit de retour van de installatie op.
Het valt mij op als de ketel uit is dat de temperaturen stabiel blijven tot dat de grote buffer "leeg" is
dan valt de temperatuur in de kleine buffers een stukje en blijft daarna niet meer zo stabiel.
Zou het kunnen zijn dat door de kleinere aansluitingen op de kleine buffers het water er met een rotgang door gejaagd wordt en je daardoor dit vreemde gedrag krijgt ?
Dus dat eigenlijk de kleine buffers gemengd worden door de retour of denk ik de verkeerde kant uit ?
Ik had al als idee om de 2 kleine buffers parallel te zetten en de grote in serie er achter maar of dit iets uithaalt ??
Rond de buffers is alles opgebouwd uit dikwandig staal dus om dit te verbouwen zonder te weten of het iets uit zal halen zie ik dus nog niet zo zitten

Ik heb in het forum gezocht maar niets gevonden wat er op lijkt dus vandaar dat ik de expertise van het forum even moet lastigvallen.
Voor iemand die niet van typen houdt is het een lang verhaal geworden.