Welk type brandblusser

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
boriss
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2014, 23:20

Welk type brandblusser

Bericht door boriss »

Eindelijk wonen we in ons mooie (ecologisch) verbouwde schuur wil dat ook graag zo houden :)
We hebben een 40kw houtvergasser in de kelder staan, en een 6kw (sfeerverwarming) Jacobus houtkachel in de huiskamer. Wil toch graag een brandblusser in huis mocht er ooit wat mis gaan. Nu zie ik op de eerste de beste brandblus webshop zoveel verschillende keuzes mbt brandblussers dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Heeft iemand aanbevelingen / tips?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Welk type brandblusser

Bericht door kockie »

Neem eens contact op met je verzekering, daar zitten mensen die niet het doel hebben om je hun eigen merk blusser te verkopen. Misschien is er ook nog wel een premie verlaging te krijgen als je een brandblusser aanschaft.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dormos
Berichten: 987
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Welk type brandblusser

Bericht door dormos »

Ik zou zelf niet gauw een poederblusser kiezen.
Blust als de beste, maar de zouten die er in zitten tasten alles met electronica aan.
Kan dus zijn dat je een keukenrandje blust, maar dat je daarna de electronica in de rest van je huis kunt vervangen.

Ikzelf heb een aantal CO2 blussers staan, maar schuimblussers zijn ook erg goed en breed inzetbaar.

Groet,

Hans
Plaats reactie