Zonnecollector icm WTW

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Zonnecollector icm WTW

Bericht door JantjeV8 »

Koolstoffilter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Zonnecollector icm WTW

Bericht door Sandman79 »

yup kwam effe niet op de naam. Actieve kool is het idd :)
Gebruikersavatar
EcoLogic
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016, 23:52

Re: Zonnecollector icm WTW

Bericht door EcoLogic »

Ach so, anti-geurfilters :mrgreen:
Gebruikersavatar
EcoLogic
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016, 23:52

Re: Zonnecollector icm WTW

Bericht door EcoLogic »

Even dit topic een schopje geven. Het blijkt een beetje een langebaanproject te worden ivm andere activiteiten. Ondertussen natuurlijk nog wel druk met brainstormen en researchen.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten in welke branche ik kan zoeken naar mooie profielen voor een behuizing van de zonnecollector. De afwerking van het paneel in deze video vind ik super: https://www.youtube.com/watch?v=aAHcsl07soM. Aluminium lijkt me hier bijzonder geschikt voor.
koevlaas
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 okt 2016, 16:29

Re: Zonnecollector icm WTW

Bericht door koevlaas »

EcoLogic schreef:Even dit topic een schopje geven. Het blijkt een beetje een langebaanproject te worden ivm andere activiteiten. Ondertussen natuurlijk nog wel druk met brainstormen en researchen.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten in welke branche ik kan zoeken naar mooie profielen voor een behuizing van de zonnecollector. De afwerking van het paneel in deze video vind ik super: https://www.youtube.com/watch?v=aAHcsl07soM. Aluminium lijkt me hier bijzonder geschikt voor.
Waarom voed je huis niet met een lucht/lucht warmtepomp (airco) en doe je ipv blikjes zonnepanelen op je dak ?
Voordelen zijn dat je ook in de avonduren kunt verwarmen en eventueel ook koelen.
Nadeel van je blikjes is namelijk dat in de zomer deze warmte ongewenst is en je deze links zal moeten laten liggen en op de koudste dagen levert zo'n constructie amper tot niets op.
Al met al is een airco icm zonnepanelen veel efficiënter.

Zelf verwarm ik mijn huis met een Lucht/Water Warmtepomp, vanaf Augustus 2016 tot vandaag heeft dit 1835 KWH (incl. douchen) gekost. We zouden zo'n beetje 900 m3 gas verstookt hebben in dezelfde periode/omstandigheden.
Plaats reactie