Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 22 Aug 2017, 17:51

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Zonnecollector icm WTW
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2016, 07:45 

Koolstoffilter

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2016, 12:46 

yup kwam effe niet op de naam. Actieve kool is het idd :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2016, 14:22 
Gebruikers-avatar

Ach so, anti-geurfilters :mrgreen:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 14 Feb 2017, 23:30 
Gebruikers-avatar

Even dit topic een schopje geven. Het blijkt een beetje een langebaanproject te worden ivm andere activiteiten. Ondertussen natuurlijk nog wel druk met brainstormen en researchen.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten in welke branche ik kan zoeken naar mooie profielen voor een behuizing van de zonnecollector. De afwerking van het paneel in deze video vind ik super: https://www.youtube.com/watch?v=aAHcsl07soM. Aluminium lijkt me hier bijzonder geschikt voor.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2017, 22:22 

EcoLogic schreef:
Even dit topic een schopje geven. Het blijkt een beetje een langebaanproject te worden ivm andere activiteiten. Ondertussen natuurlijk nog wel druk met brainstormen en researchen.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten in welke branche ik kan zoeken naar mooie profielen voor een behuizing van de zonnecollector. De afwerking van het paneel in deze video vind ik super: https://www.youtube.com/watch?v=aAHcsl07soM. Aluminium lijkt me hier bijzonder geschikt voor.

Waarom voed je huis niet met een lucht/lucht warmtepomp (airco) en doe je ipv blikjes zonnepanelen op je dak ?
Voordelen zijn dat je ook in de avonduren kunt verwarmen en eventueel ook koelen.
Nadeel van je blikjes is namelijk dat in de zomer deze warmte ongewenst is en je deze links zal moeten laten liggen en op de koudste dagen levert zo'n constructie amper tot niets op.
Al met al is een airco icm zonnepanelen veel efficiënter.

Zelf verwarm ik mijn huis met een Lucht/Water Warmtepomp, vanaf Augustus 2016 tot vandaag heeft dit 1835 KWH (incl. douchen) gekost. We zouden zo'n beetje 900 m3 gas verstookt hebben in dezelfde periode/omstandigheden.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur