hout kachel aan cv

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

hanskraayeveld
Berichten: 709
Lid geworden op: 04 okt 2015, 14:49

Re: hout kachel aan cv

Bericht door hanskraayeveld »

Dat bepaal ik niet, dat bepalen wij...

Datgene wat veel verkocht wordt, zal wel mooi gevonden worden.
Smaak is iets variabels.
Maar ik zie ook liever een mooie flam of eclips kachel met grote ruit, en mooie hoge speelse vlammen.
De walltherm combineert het comfort van een cv ketel, het rendement dmv de snijbrander vlam van de rocket, met de speelsigheid (vlammen) van een houtkachel. Een goede tussenweg vind ik, hetzij veel te duur.
Al vind ik het persoonlijk nog een best forse kachel...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: hout kachel aan cv

Bericht door kockie »

Mijn vrouw is helemaal weg van onze massakachel. Best een fors ding (size does matter :mrgreen: )In mijn ogen zeer esthetisch verantwoord. Het ding heeft al veel mensen overtuigd om ook een massakachel te bouwen. Het is maar hoe je hem maakt. Het blik van een van bovenstaande links zou best in mijn werkplaats passen, maar in ons huis zou ik 'm niet willen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Knutsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2016, 12:57

Re: hout kachel aan cv

Bericht door Knutsel »

Hallo iedereen,

Bedankt voor alle adviezen.

Ik heb al een pellet cv, die zal voor een groot deel de warmte vraag voorzien. De kachel die ik erbij wil zal in dit geval geen massa kachel worden, omdat ik denk dat die minder geschikt zijn om water te verwarmen. Ik denk dat hanskraayeveld inderdaad gelijk heeft om in mijn geval een kachel te zoeken met zoveel mogelijk warmte aan de water kant te hebben ipv de ruimte kant, ik kan immers het teveel aan warmte bufferen, maar evt. ook direct gebruiken via mijn vloer verwarming. Het is in voor en najaar inderdaad handig als ruimte warmte laag is.

Vriendelijke groet,

Michael
Plaats reactie