Houtveiling

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Houtveiling

Bericht door Sandman79 »

bertocello schreef:
Ruuben schreef:
bertocello schreef:Met een beetje geluk kan het ook goedkoop, ik betaalde 400€ alles inbegrepen (taks, btw, administratie) voor officieel 23m3. redelijk bereikbaar met jeep of tractor, takken terplaatse laten liggen, 5 maanden rooitijd (tot eind februari). uiteindelijk werd het 32 m3.
Extra kosten waren 18 liter 2takt benzine (2%olie) 13 liter kettingolie (11.2€-5 liter) en in totaal 540 km gereden aan 9,5 liter per 100 km = ook nog eens 60€.
https://www.youtube.com/watch?v=ARKK_vn8K9M
Dat is mooi werk!
Maar hoeveel tyd was je kwijt? Ziet er profi uit.
Tel maar op 2,5 uur per m3, transport inbegrepen. Het kan vlugger maar dan hoor en zie ik ook geen vogeltjes meer, en dat is nou net zo leuk aan houtkappen. Het totaalbeeld met alles erop en eraan.

ik zit nu op 2 uur, kan ook nog stuk sneller maar dan zie ik ook de vogeltjes niet meer enzo. snelheidsverschil is waarschijnlijk puur aan wat ander materiaal te wijten.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Houtveiling

Bericht door Ruuben »

Gelukkig is er dit jaar weer houtveiling!
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Houtveiling

Bericht door Ernest Dubois »

Ik ben er zat van die gekte rondom de brandhout wereld inclusief dat van de hout gestokt cv industrie, batch rocket, massakachels enzovoorts enzovoorts. Mijn brandhout gebruik werd drastische veranderd vanaf nu.
Werken, das leuk.
CvP
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2014, 16:15
Locatie: ZO Friesland

Re: Houtveiling

Bericht door CvP »

Ernest Dubois schreef:Ik ben er zat van die gekte rondom de brandhout wereld inclusief dat van de hout gestokt cv industrie, batch rocket, massakachels enzovoorts enzovoorts. Mijn brandhout gebruik werd drastische veranderd vanaf nu.
Vertel, vertel!!
Van gas los!! 10,5 kWp aan zonnepanelen, biologisch verbouwd huis, Wolf zonnecollector met 800 liter buffer en Aquaflam hout-cv kachel (eigen snoeihout), regenwateropvang, eigen bron.
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Houtveiling

Bericht door Ernest Dubois »

Niet zoveel te vertellen eigenlijk, na tientallen jaren verwarmen met hout ik vind het in de huidige omstandigheden niet duurzaam,nog milieu vriendelijk en evenmin leuk. Ik ga nog steeds stoken maar op klein schaal en alleen met eigen afval hout. Gelukkig ben ik houtbewerker.
Werken, das leuk.
Plaats reactie