Toon thermostaat aansluiten

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Toon thermostaat aansluiten

Bericht door Ingir »

le_pilaf schreef:het stadium van wekelijks /dagelijks monitoren ben ik op het moment voorbij.
aangezien ik nu live wil regelen en monitoren heb ik jan aangeschaft omdat die mij de meeste inzicht geeft.
of jan duur is weet ik niet een verkeerde investeringen kost meer, niets doen kost nog meer.
Het stadium van wekelijks / dagelijks monitoren ben ik ook voorbij, het gas- en stroomverbruik is inmiddels zo laag dat er weinig spannends te beleven valt in de meterkast, één keer in de maand / kwartaal is meer dan genoeg. Live monitoren is leuk als je woning zo lek als een mandje is.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Toon thermostaat aansluiten

Bericht door mro »

Ik schrijf het consequent iedere maand op. Gewoon manueel ingeven op een website.

Hier valt ook weinig meer te verdienen/besparen in euro's maar zo kan je ook abnormale situaties snel opmerken.
Chevman
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:52
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Toon thermostaat aansluiten

Bericht door Chevman »

beetje vreemd deze negatieve reacties.
Ik denk dat de meeste het meten=weten zelf ook hebben toegepast.

Als jij dat met een Toon wilt doen met of zonder abbo lijkt me dat ook niet verkeerd.
Zonder abbo lijkt het mij ook een duur apparaat.
De keuze van andere mogelijkheden is erg groot en de prijsverschillen ook.

Zelf werk ik met Youless, Plugwise en diverse Arduino's.
Ik heb hiermee enkele grootverbruikers opgespoord.
De investering heb ik er al uit.

Ik sla alles automatisch op in een database of je hier wat aan hebt bepaal je zelf.

zie:energieverbruiksmanagers.nl
14 x BYD 260P6C-30 (260 Wp poly)
1 x SolarEdge SE3500
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Toon thermostaat aansluiten

Bericht door Ingir »

Met een stroomverbruikmeter van € 15 heb ik ook enkele opvallende metingen gedaan:
- magnetron gaf een hoog standby verbruik, opgelost met schakelaar
- diverse apparaten in woonkamer met transformator gaven sluipverbruik, opgelost met schakelbare stekkerbakken
- hoog stroomverbruik van koel/vriescombinatie, nog op te lossen door vervanging (suggesties?)
- idem voor cv-ketel, opgelost door cv-ketel 3x per etmaal gedurende 1-2 uur in te schakelen met tijdschakelaar
- stroomverbruik wasmachine met 70% verlaagd door hotfill (cv-ketel/zonneboiler).

Investering al in enkele maanden ruimschoots terugverdiend.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Toon thermostaat aansluiten

Bericht door mro »

Ingir schreef:Met een stroomverbruikmeter van € 15 heb ik ook enkele opvallende metingen gedaan:
- magnetron gaf een hoog standby verbruik, opgelost met schakelaar
- diverse apparaten in woonkamer met transformator gaven sluipverbruik, opgelost met schakelbare stekkerbakken
- hoog stroomverbruik van koel/vriescombinatie, nog op te lossen door vervanging (suggesties?)
- idem voor cv-ketel, opgelost door cv-ketel 3x per etmaal gedurende 1-2 uur in te schakelen met tijdschakelaar
- stroomverbruik wasmachine met 70% verlaagd door hotfill (cv-ketel/zonneboiler).

Investering al in enkele maanden ruimschoots terugverdiend.
Heb hier ook al over nagedacht, twijfel nog een beetje of dit mogelijk schadelijk kan zijn voor het voedingsgedeelte van de sturing.
Plaats reactie