Isoleren stalen garage kanteldeur

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door Ingir »

Je bedoelt waarschijnlijk dynamische belasting, cellulair glas blinkt immers uit in statische belastbaarheid en wordt dan ook toegepast als koudebrugonderbreking onder metselwerk. Voor toepassing in een garagedeur lijkt mij vooral het volumegewicht een probleem. Bij sommige kanteldeuren kunnen 1 of meerdere veren bijgeplaatst worden om zo voor het extra gewicht van de isolatie te compenseren.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door WillemLimmen »

Gandalf, ik plaats de platen tussen de profielen op de deur. Op het profiel maak ik een clip die de plaat op z'n plek houdt. Geen lijm maar ook geen belasting lijkt me.

Verder is dit materiaal ecologisch (indien geproduceerd met groene stroom...), neemt geen vocht op, niet brandbaar en valt niet uit elkaar de eerste 75 jaar.

Die veer van de garagedeur kun je iets opspannen waardoor het extra gewicht (ca 22kg) gecompenseerd wordt.

Groeten Willem
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door deleted »

Ik denk dat de plaat in deze toepassing snel in stukken gaat breken.

Als je er met iets tegen stoot; als de poort onverwacht hard dichtklapt; een kind dat er een bal tegen gooit, ... bij de minste impact heb je vele bokken ipv één plaat bij deze dikte.

Kan je niets aan de buitenkant monteren ?
Eventueel de staalplaat van het frame halen en vervangen door een isolerende plaat.

G
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door WillemLimmen »

Gandalf, heb jij ervaring met dit materiaal? Ben wel nieuwsgierig naar dit spul. Wellicht dat ik eerst eens 1 plaat ga monteren en een beetje voetballen en met de deur gooien.

Het plaatsen van isolatie aan de buitenzijde of vervangen van de staalplaat van de deur is geen optie. Vind ik iets te veel (lobby)werk voor een niet al te urgent probleem.


Groeten Willem
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door deleted »

De betonnen voet van mijn massakachel staat er op.

Het is zoals Ingir aangeeft erg drukvast, maar ook erg breekbaar.
Ik heb het bijvoorbeeld goedkoop kunnen krijgen in de plaatselijke bouwhandel omdat het van een pak kwam dat al in stukken was gebroken tijdens het vervoer.


Het is letterlijk geschuimd glas.

G
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door JantjeV8 »

Het is inderdaad zo bros als maar zijn kan.
Doorgaans zit de staalplaat van een kanteldeur gepuntlast op een raamwerk, met soms nog wat kruisverbanden aan de binnenzijde die uit gewoon blikken strippen bestaan. Een kanteldeur beweegt, een windvlaag en de staalplaat gaat wat op en neer.
Die harde foamglas past daar niet bij, dat beweegt niet mee. Je krijgt het nooit goed en strak tegen de deur aangesloten. Met een wol-achtig materiaal ben je veel beter af. Plakpennen tegen de staalplaat, wol er op prikken, en rozetten er op klikken.
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door Sputnik »

Hoezo wil je geen piep- en polymaterialen gebruiken? Als je deze materialen tweedehands koopt en dus hergebruikt, heeft het geen negatief effect op je ecologische voetafdruk.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door ritsaert snijder »

Ik zou er ook gewoon een tweedehands plaat PIR (oid) inzetten. Maar buitenom is mooier maar werkt niet met een klapdeur (denk ik).
groet!

Ritsaert
arjan drost
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 jan 2010, 17:01
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: Isoleren stalen garage kanteldeur

Bericht door arjan drost »

Foam glas is inderdaad geen goed materiaal voor je deur is poreus en breekbaar
Voor onder de dakbedeking is er niet beter
Voor je deur zou ik armaflex of aeroflex nemen
Damp dicht en goed te verwerken op de deur lijmen is verkrijgbaar in 10 ,13 ,19 ,25 ,32 mm
Succes Arjan
Plaats reactie