Convectoren in combinatie met digitaal bedieningsbord (Wolf)

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Psyt3k
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2015, 12:10

Re: Convectoren in combinatie met digitaal bedieningsbord (W

Bericht door Psyt3k »

ritsaert snijder schreef:is het huis goed geisoleerd?
Ik denk middelmatig. We hebben een open bewoning met overal dubbel glas, maar met een zolder waarvan de glaswolisolatie op de grond (niet tegen het dak) half kapot is (precies kapot gevreten). We merken dat de temperatuur niet snel daalt in de woning, maar hebben nog geen harde wintermaanden meegemaakt.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Convectoren in combinatie met digitaal bedieningsbord (W

Bericht door ritsaert snijder »

Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik kom niet verder dan zo rustig mogelijk stoken met de convectoren en dan continu op 1 temperatuur. Geen nachtverlaging.

Met die convectoren gaat het geen feest worden. :roll:
groet!

Ritsaert
Psyt3k
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2015, 12:10

Re: Convectoren in combinatie met digitaal bedieningsbord (W

Bericht door Psyt3k »

ritsaert snijder schreef:Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik kom niet verder dan zo rustig mogelijk stoken met de convectoren en dan continu op 1 temperatuur. Geen nachtverlaging.

Met die convectoren gaat het geen feest worden. :roll:
Bedankt voor de tip! Zal ik rekening mee houden. Maar ik heb hier nog een onzekerheid bij:
Door dezelfde wenstemperatuur aan te houden (bvb 21°) zal de ketel op dag 1 een hoge temperatuur krijgen (+- 70°) om snel te stijgen, maar alle dagen erna maar rond de 55° blijven schommelen eens de temperatuur bijna bereikt is (vanaf pakweg 19° in huis), aangezien we een modulerende ketel & digitaal bedieningsbord hebben. MAAR convectoren geven bijna geen warmte af aan 55° keteltemp, dus zal de ketel dan niet constant een waarde willen aanhouden waar we toch geen rendement uit halen?
Plaats reactie